سنتکام: اسکله کمک رسانی غزه راه اندازی شد

فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعلام کرد که اسکله موقت غزه آماده ارسال کمک‌های بشردوستانه است.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) روز چهارشنبه اعلام کرد که اسکله موقت با هدف کمک به ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان فلسطینی در ساحل غزه تکمیل شده و آماده است.

این فرماندهی با انتشار پیامی درحساب کاربری ایکس خود نوشت: "انتظار می‌رود کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه در روز‌های آینده به سمت ساحل حرکت کنند. سازمان ملل این کمک‌ها را دریافت کرده و توزیع آن را در غزه هماهنگ خواهد کرد. "

سنتکام بار دیگر تاکید کرد که "در راستای راه اندازی این اسکله هیچ نیروی آمریکایی وارد غزه نشد. "

پیش از این، رسانه‌های آمریکایی از عملیاتی شدن اسکله موقت که توسط آمریکا در سواحل غزه ساخته شده، در طول این هفته خبر دادند.

قبلا یک مقام دفاعی آمریکا و یک منبع آگاه به رویترز گفت که برآورد هزینه ارتش آمریکا برای ساخت اسکله موقت در غزه جهت آنچه ارسال کمک‌های بشردوستانه ادعا می‌شود به ۳۲۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

به گفته یک مقام دفاعی آمریکا اسکله موقت غزه برای مالیات دهندگان آمریکایی حداقل ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد. این رقم مقیاس عظیم یک ساخت‌وساز را نشان می‌دهد که به گفته پنتاگون حدود ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی، عمدتاً از ارتش و نیروی دریایی برای ساخت آن به خدمت گرفته شدند.

با این حال، به گفته یکی از افراد آشنا با این موضوع، این هزینه نسبت به برآورد‌های اولیه در اوایل سال جاری تقریباً دو برابر شده است.

جو بایدن، در ماه مارس و در حالی که مقامات امدادی از اسرائیل خواستند دسترسی به تجهیزات کمکی ارسالی به غزه را از طریق مسیر‌های زمینی تسهیل کند، ساخت این اسکله را اعلام کرد. بایدن به جای فشار آوردن به اسرائیل برای باز کردن مرز‌های زمینی با غزه، مسیر دریایی را برای ارسال کمک انتخاب کرد.

برخی از قانونگذاران آمریکایی این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا این اسکله تلاش ارزشمندی است؟ به ویژه با توجه به خطری که پرسنل نظامی ایالات متحده در صورت هدف قرار گرفتن در طول جنگ با آن مواجه خواهند شد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
اسکله تون نامبارک باد
چرا رهگذر رفع را باز نمیکتید
چرا فردوگاه غزه !!!!!؟؟؟؟
چرا باید عزه را محاصره کنید .طبق کدام قانون بین‌الملی
ننگ تون باد .عذاب دو دنیا دچار شوید
آخرین اخبار