فعالیت ۳۷ مرکز ثابت، ۲ مرکز سیار روستایی و یک مرکز پستی کانون پرورش

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۳۷ مرکز ثابت، ۲ مرکز سیار روستایی و یک مرکز پستی در استان، گفت: یکی از سیاست‌های مهم کانون؛ عدالت تربیتی است.

محمد خیاط‌زنجانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۳۷ مرکز ثابت، ۲ مرکز سیار روستایی و یک مرکز پستی در استان، گفت : به‌عنوان هفتمین استان کشور در راستای دارا بودن مراکز ثابت مطرح هستیم.

وی یکی از سیاست‌های مهم کانون را در عدالت تربیتی توصیف کرد و افزود: ۲۸ مرکز از ۳۷ مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در مناطق کم‌برخوردار و نیمه‌برخوردار قرار دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه اضافه کرد: هدف مراکز سیار روستایی و شهری در مجموع کانون پرورش فکری ارائه خدمات به کسانی است که امکان بهره‌مندی از خدمات مراکز ثابت کانون را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: برای کودکانی که امکان بهره‌مندی از خدمات مرکز ثابت و سیار را ندارند؛ مرکز پستی به صورت مکاتبه‌ای با این کودکان در ارتباط است.

خیاط‌زنجانی اشاره‌ای به طرح بهره‌مندی از حلقه‌های میانی و گروه‌های جهادی داشت و گفت: اعزام‌هایی را در قالب گروه‌های جهادی به مناطق کم‌برخورد و محروم روستایی داریم و به سمت سیاست مردمی‌سازی حرکت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ۲۴ هزار و ۵۱۰ عضو جدید طی سال گذشته به جامعه کانون استان اضافه شد که ۵۰۳ نفر از این تعداد در مراکز روستایی بودند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: طی سال گذشته دومین کودک کتاب‌خوان کشور با خواندن ۴۵۸ جلد کتاب در مدت یک سال از استان کرمانشاه بود.

وی از خانواده خواست در ایام پیش‌رو با توجه به اوقات فراغت در فصل تابستان حتما کودکان و نوجوانان خود را به کانون بیاورند و افزود: مراکز کانون به سوی مجموعه‌های مردمی برای خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان باز است و تمام زیرساخت‌ها و امکانات را در اختیار این گروه‌ها قرار می‌دهیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار