روند نزولی بازار سرمایه متوقف خواهد شد؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: در آخرین روز کاری، بالاخره کلیات تمدید معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی و اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه در مجلس تصویب و کمی امیدواری به بازار تزریق شد.

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متاسفانه این هفته شاهد تداوم نزول بازار و افت قیمت بیشتر و حتی از دست دادن سطوح حمایتی در بخش قابل توجهی بودیم.

او افزود: خستگی و نابودی از تابلوی معاملات مشهود است و جایی برای حرف نمی‌گذارد. نه تنها شاهد هیچ گونه حمایتی نبودیم برعکس گویی دست‌هایی تمایل به افت بیشتر این بازار دارند. بازار تا به محدوده مد نظر نرسد این بازی و دور باطل ادامه می‌یابد و ادامه‌ فرآیند فرار و ترک بازار توسط قدیمی‌ها را به همراه دارد. تمامی حد ضرر چارتی و تابلویی فعال شده و فضای ناامیدی و بی اعتمادی بر تابلو‌های معاملاتی حاکم شده که بعد از سال ۹۹ این جو بی سابقه است و ارزش معاملات پایین و خروج پول حقیقی تایید این داستان است. 

او می‌گوید: نرخ بهره بالا، عدم رشد نرخ نیما، سیاست‌های مبهم مالیاتی و... دست به دست داد تا اردیبهشت بدی رقم بخورد. در آخرین روز کاری، بالاخره کلیات تمدید معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی و اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه در مجلس تصویب و کمی امیدواری به بازار تزریق شد و شاهد رنج‌های مثبت بودیم و با انتشار جزئیات در آخر هفته تابلوی معاملات شنبه می‌تواند بهتر باشد.

وفایی بیان کرد: خبر بعدی افزایش ضرایب اعتباری بود که می‌تواند بخش معظل دار اعتباری‌ها در کارگزاری‌ها را موقتا بهبود ببخشد. خبری مبنی بر راه اندازی بازار توافقی دلار برای تامین ارز بخش خصوصی نیز به گوش می‌رسد. باید دید آیا این کار می‌تواند به رفع مشکلات صادرکنندگان بخش خصوصی کمکی کند یا خیر!

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک مستمری بگیر
۰۰:۲۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگر دولت فخیمه اجازه فرماید حتما روند نزولی متوقف خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
اکبری
۲۳:۱۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
میلیونها نفر نابود شدن با وعده های دروغین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
با سلام وعرض ادب واحترام بازار بورس فقط یه مشت گل لازم داره بزنن درش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
وزیر اقتصاد رئیسی باید از بورس حمایت کند وگرنه رئیسی چه می داند که در بورس چه می گذرد.
آخرین اخبار