افتتاح بزرگترین و مجهزترین مدرسه روستایی کشور در مازندران

رئیس جمهور بزرگترین و مجهزترین مجمتع آموزشی روستایی کشور را در روستای خرماکلای مازندران به بهره‌برداری رساند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین سفر استانی دولت مردمی به مازندران، مجتمع آموزشی برکت زنده‌یاد مرحوم حاج حسن اصغرزاده را در روستای خرماکلای قائم شهر که یکی از مدارس نسل جدید با رویکرد و محوریت پیشرفت جامعه پیرامونی و با زیرساخت‌ها و فضا‌های جانبی متفاوتی است، به بهره‌برداری رساند.

این مجتمع آموزشی که ساخت آن جزو مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور است، در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع با اعتبارات دولتی، حمایت بنیاد برکت و خیرین مدرسه‌ساز ساخته و تجهیز شده است.

برای ساخت و تجهیز این مجتمع آموزشی در روستای خرماکلا که علاوه بر کلاس درس، دارای زمین چمن ورزشی، آمفی تئاتر، کلاس‌های آموزشی روباز و تجهیزات آموزشی هوشمند است، ۳۳۰ میلیارد ریال هزینه شده و این نخستین مجموعه با عنوان «مدرسه، کانون توسعه و پیشرفت روستا» در کشور است.

از ویژگی‌های مهم این مجمتع بزرگ آموزشی روستایی، مهارت‌آموزی و کارآفرینی عملی به دانش‌آموزان است. در فضای جانبی این مجمتع آموزشی فضایی برای آموزش دامداری، مرغداری، احداث و نگهداری گلخانه گل‌های تزیینی به دانش‌آموزان در نظر گرفته شده که علاوه بر تحصیل، اشتغالزایی و کارآفرینی را نیز آموزش ببینند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.