معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان :

زبان شعر و هنر نقش مؤثری در انسجام و وحدت اجتماعی دارد

شریفی با بیان اینکه زبان شعر و هنر نقش مؤثری در انسجام و وحدت اجتماعی دارد گفت: انسجام و ارادت به اهل بیت (ع) باید با زبان شعر و هنر در سلول‌ها و یافته‌های اجتماعی تعمیم پیدا کند.

 

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، رضا شریفی در جشنواره ملی شعر رضوی اظهار کرد: مردم شیعه و سنی، فارس و بلوچ سیستان و بلوچستان از ارادتمندان و از محبان اهل بیت (ع) هستند؛ بنابراین انتظار داریم در شعر شاعران این انسجام و ارادت با زبان هنر و شعر متبلور شود.

وی با بیان اینکه انتظار داریم انسجام و ارادت به اهل بیت(ع) با زبان شعر و هنر در سلول‌ها و یافته های اجتماعی تعمیم پیدا کند و به یک فرهنگ و سند در ابعاد مختلف تبدیل شود تصریح کرد: امیدوارم خروجی اینچنین یادواره ها و جشنواره‌ها انسجام بیشتر مردم باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: قطعا در ادبیات شعری شاعران وحدت و انسجام تبلور بیشتری دارد که این امر به توسعه همه جانبه استان کمک خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم خروجی اینچنین نشست هایی منجر به توسعه، امنیت و حال خوب مردم سیستان و بلوچستان شود، حتما اصالت مردمان فرهنگ دوست و فرهنگ محور استان به غنای بیشتر این جشنواره ها کمک خواهد کرد.

شریفی با اشاره به اینکه مردم سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوب به آقا علی موسی الرضا (ع) ارادت خاصی دارند افزود: کارکردهای تک ضربه ای و تک مضرابی نگاه توسعه محور و آینده نگر ما را محقق نخواهد کرد بنابراین نیازمند کار مستمر در این حوزه در قالب یک سند و گفتمان هستیم.

وی تصریح کرد: این استمرار باید در همه زمینه ها از ابزار هنر، تئاتر، سینما و موسیقی گرفته تا کارکردهایی مانند صنایع دستی، مفاخر و مشاهیری که سیستان و بلوچستان محو آن است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: مردم استان باید به اصل خودشان برگردند چرا که ریشه فرهنگی عمیق آن‌ها از شمال تا جنوب مردم را به هم نزدیکتر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه زبان هنر در مساله شناسی و راه حل یابی می‌تواند نقش بسزایی ایفا کند بیان کرد: شعر باید خروجی و معنا و مفهوم میدانی داشته باشد از این رو حلقه مفقوده فهم معنای شعر در دستان تیم اجرایی، افراد سیاسی و مسئولان است تا دغدغه هنرمندان را در زمین پیاده سازند.

 
 

برچسب ها: شعر و ادب ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار