مشاور رئیس‌جمهور:

تنوع قوم و زبان یک فرصت الهی برای اقتدار نظام است

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام، ادیان و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: تنوع قوم و زبان در بین مردم ما یک فرصت الهی برای تحکیم و اقتدار جامعه است.

ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام، ادیان و اقلیت‌های دینی و مذهبی ظهر امروز در جلسه شورای اداری مهاباد گفت: طبق آیه‌های شریف قرآن کریم هیج تفاوتی بین اقوام وجود ندارد و تفاوت رنگ و زبان را به عنوان یکی از نشانه الهی ذکر شده است.

وی با اشاره به شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، افزود: جمهوریت یعنی همه اقوام و همه باید در کنار هم باشند و هیچ قوم، مذهب و جنسیتی نباید به حاشیه رانده شود.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی بیان کرد: مذهب هر کسی قابل احترام و آزاد است، اما نباید اهانت کنیم، قید و بند درست کنیم، درجه اول و دوم نداریم، ما همه مخلوق خدا هستیم و خداوند اینگونه خواسته که یکی کُرد، یکی زن و تنوع‌های دیگر باشد.

وی یادآور شد: شیعه و سنی مذهب است نه دین، دین ما یکی است و آن هم اسلام است، ریشه و تنه ما یکی است، هم و غم ائمه شیعه و سنی این بوده که اسلام را به ما بشناسانند، برای ما تبیین کنند و به دنبال اسم و رسم خودشان نبودند، بلکه ذوب شده در دین بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.