هزینه غیر قابل جبران؛ کودکان غزه همچنان محروم از تحصیل هستند

از زمان شروع جنگ در غزه، تمام مدارس این منطقه بسته شده و صد‌ها هزار کودک فلسطینی بدون مدرسه رسمی یا مکان امنی برای تحصیل باقی مانده‌اند.

از زمان شروع جنگ در غزه، تمام مدارس این منطقه بسته شده است. در حالی که گروه‌های امدادی امیدوارند کلاس‌ها تا سپتامبر از سر گرفته شود، این امر مستلزم برقراری آتش بس و پاکسازی غزه از مین است. روند بازسازی مدارس ممکن است سال‌ها طول بکشد.

برای کودکانی که قبلاً از جنگ آسیب دیده اند، از دست دادن آموزش در طول سال‌های کلیدی رشد خود ضربه ویرانگر دیگری است.

سونیا بن جعفر، از بنیاد عبدالله الغریر، یک سازمان بشردوستانه که بر آموزش در جهان عرب متمرکز است، گفت: تمرکز فوری در طول درگیری بر آموزش نیست، اما اختلال تأثیر بسیار طولانی مدت دارد. هزینه در این مرحله غیر قابل اندازه گیری و غیرقابل جبران است. 

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پیشتر به خبرنگاران گفت: حملات اسرائیل به مدارس و دانشگاه‌ها در نوار غزه "سیستماتیک" است. حدود ۹۲ درصد از کل ساختمان‌های مدارس در غزه به عنوان پناهگاه برای آوارگان استفاده می‌شود و حدود ۳۹۲ مدرسه (۷۹ درصد از کل ساختمان‌های مدارس در غزه) آسیب دیده اند، از جمله ۱۴۱ مدرسه که به شدت آسیب دیده یا به طور کامل تخریب شده است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش غزه پس از آغاز حملات به این باریکه اعلام کرده بود ۶۲۵ هزار دانش آموز در غزه از زمان آغاز حملات هفتم اکتبر نظامیان صهیونیست به این باریکه توانایی ادامه تحصیل را از دست داده اند. این میزان معادل تمامی دانش آموزانی است که پیش از جنگ به مدرسه می‌رفتند.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: غزه ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۲:۴۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به نام خداوند جان و خرد : فعلا اولویت اول سیر کردن شکم های گرسنه کودکان نوجوانان غزه عزیز مقاوم اسلامی است اولویت اول تغذیه و بهداشت سلامت درمان جیمی روحی و سرپناه خوب و پوشاک کودکان نوجوانان مادران غزه عزیز مقاوم اسلامی است تحصیلاتشان را می شود پس از نابودی کامل رژیم منحوس خبیث جنایتکار اشغالگر متجاوز تروریستی صهیونیستی در صلح آرامش امنیت آسایش رفاه در فلسطین اسلامی آزاد مستقل را برای کودکان نوجوانان جوانان مردم غزه به پیش برد فعلا به اولویتهای اول باید با هر شکل روش ممکن غیر ممکن رسیدگی‌های ویژه کرد . والسلام و صلوات التماس دعا . و من الله التوفیق .
آخرین اخبار