امام جمعه یزد:

مباحث مربوط به جمعیت تفکر غرب گرایانه بر جامعه دینی اثر گذاشته است

آیت الله ناصری گفت: امروزه یکی از مهم‌ترین موضوعات مربوط به رفتارشناسی خانواده ها، مسأله فرزندآوری و پایین آمدن نرخ فرزندآوری است.

 آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در خطبه نماز جمعه این هفته یزدگفت:  :امروزه یکی از مهم‌ترین موضوعات مربوط به رفتارشناسی خانواده ها، مسأله فرزندآوری و پایین آمدن نرخ فرزندآوری است.

وی با بیان اینکه هیچ مسئله‌ای در کشور به اندازه جمعیت اقتدار نمی‌آورد و جمعیت رابطه مستقیمی در تولید ثروت و شادابی جامعه دارد، افزود: مباحث مربوط به جمعیت تفکر غرب گرایانه بر جامعه دینی و سنتی ما اثر گذاشته و شعار” زندگی بهتر با جمعیت کمتر” به کشور‌های زیادی آسیب زده است.

آیت الله ناصری افزود: جمعیت کشور روند کاهشی به خود گرفته است و هدف دشمنان نبود جمعیت جوان در جامعه، دانشگاه و مسجد و... است و باید نسبت به این موضوع حساس باشیم و غفلت نکنیم.

خطیب نماز جمعه شهر یزد به بیان احادیثی در باب فرزندآوری پرداخت و اظهار داشت: برکت و روزی انسان‌ها پیش خداست و زندگی با فرزند بیشتر برکت بیشتری با خود دارد.

آیت الله ناصری با تاکید بر ازدواج آسان و تسهیل در امر ازدواج، خاطرنشان کرد: جوانان بدانند که خوف از فقر نباید مانع از ازدواج شود چرا که ازدواج گشایش رزق و روزی و افزایش برکات زندگی را به همراه دارد.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع بهره وری اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف ما این است که از نعمت‌های خدا به بهترین نحو استفاده کنیم و باید در حوزه‌های مختلف معدنی، انرژی و ... به موضوع بهره وری توجه ویژه شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد همچنین با اشاره به فراارسیدن سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر، گفت: فتح خرمشهر دشمن را مجبور به پذیرش تصویب قطعنامه ۵۹۸ کرد و باید اهداف پلید دشمن باید برای نسل جوان تبیین شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار