اجرای طرح سراسری دادرس

رقابت دانش آموزی امداد و نجات با عنوان طرح سراسری دادرس برگزار شد.

دوازدهمین دوره المپیاد دانش آموزی مسابقات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با عنوان طرح سراسری دادرس، به میزبانی جمعیت هلال احمر شهرستان شازند در محل اردوگاه امیرکبیر (باغک) برگزار شد.

دبیر برگزاری المپیاد مهارت‌های دادرسان هلال احمر گفت: ۱۰ تیم از شهرستان‌های استان مرکزی و حدود ۱۸۰ نفر در این دوره از مسابقات حضور داشتند و تیم شهرستان اراک موفق شد به مرحله کشوری راه پیدا کند.

حسینی افزود: بانوان نیز از ۱۱ شهرستان که حدودا ۲۰۰ نفر هستند در این مسابقات حضور یافتند. بانوان مقطع هشتم در این مسابقات شرکت کردند. این عزیزان رتبه‌های برتر مرحله شهرستانی بودند که قبل از عید مسابقاتشان برگزار شد و تیم‌های برتر به مرحله استانی راه پیدا کردند. از بین تیم‌های شهرستانی یک تیم به عنوان تیم برتر به مرحله استانی راه پیدا خواهد کرد.

به گفته حسینی دانش‌آموزان مهارت‌های امدادی را مانند CPR, پانسمان، اسکان اضطراری، اطفا حریق و سایر خطراتی که ممکن هست برای هر فردی پیش بیاید، آموزش دیدند.

شهرجردی مدیر کل جمعیت هلال احمر استان مرکزی هم گفت: هدف از طرح دادرس دانش‌آموزان همیشه حاضر در صحنه این است که ما بتوانیم دانش آموزان خودمان را در همکاری با آموزش و پرورش و وزارت کشور و فرمانداری‌ها بتوانیم در سطح آمادگی بالایی در برابر حوادث و بحران‌ها داشته باشیم. به همین خاطر آیتم‌های مختلفی را در این آزمون‌ها ما داریم از جمله اسکان اضطراری، مانور‌های سیلاب و زلزله و همچنین بحران‌هایی که ممکن هست خودشان در جاده، سیل و زلزله برای دوستان و آشنایانشان پیش بیاید بتوانند در زمان‌های طلایی اقدام‌های لازم را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.