باقری:

رهگذر‌های بین‌المللی فرصت مناسبی را برای توسعه همکاری‌های تهران - مسکو فراهم کرده است

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی صنعت حلال کازان در جمهوری تاتارستان، از پاویون ایران بازدید کرد.

علی باقری که بنا به دعوت رسمی رستم مینیخانوف رئیس جمهور تاتارستان روسیه برای شرکت در پانزدهمین اجلاس بین‌المللی روسیه – جهان اسلام به کازان سفر کرده است، در دیدار با آلکسی روسکیخ استاندار اولیانفسک در پاویون ایران نیز گفت: رهگذر‌های بین‌المللی حمل‌ونقل از جمله کریدور شمال - جنوب، فرصت مناسبی برای توسعه همکاری‌های تهران – مسکو فراهم کرده است.

در این نشست که با حضور کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو برگزار شد، باقری بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود برای توسعه مناسبات دوجانبه در راستای تحقق اراده رهبران دو کشور تأکید کرد و در عین حال یادآور شد: ظرفیت‌های همکاری دوجانبه، گسترده‌تر از عرصه‌هایی است که تاکنون عملیاتی شده است و یا در حال پیگیری است.

معاون وزیر امور خارجه گفت: امروز تنها از اراده دو کشور برای توسعه روابط سخن نمی‌گوییم بلکه از عزم دو کشور برای همکاری در عرصه‌های بین‌المللی سخن می‌گوییم؛ از این رو، افق نگاهی بالاتر از مناسبات دو جانبه را در اندیشه داریم.

وی تقویت مناسبات ایران با روسیه را در چارچوب سیاست دولت سیزدهم در راستای تحکیم پیوند با همسایگان توصیف کرد و ادامه داد: ایران و روسیه با تکیه بر اندیشه رهبران و اراده ملت‌های خود، تحریم‌ها را به فرصتی برای همکاری تبدیل کرده‌اند و از این رو، باید این فرصت همکاری را فراتر از مرز‌های دو کشور توسعه دهیم که سازوکار‌های همکاری همچون سازمان شانگهای و گروه بریکس در این مسیر مؤثر خواهد بود.

در این نشست که در پاویون اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی کازان و با حضور داود میرزاخانی سرکنسول و نیز برخی فعالان اقتصادی کشورمان برگزار شد، استاندار اولیانفسک و هیأت همراه به معرفی ظرفیت‌های این استان در راستای تقویت مناسبات دوجانبه پرداختند.

آلکسی روسکیخ، وجهه غالب ظرفیت‌های استان اولیانفسک را بخش صنعت عنوان کرد و گفت: در گذشته، جنبه‌های کشاورزی این استان شناخته شده و مبنای همکاری مشترک با ایران بوده است که ما بر آن هستیم که همکاری‌های دوجانبه در بخش صنعت را فعال کنیم.

وی در ادامه به معرفی ظرفیت‌های این منطقه روسیه در زمینه تولید قطعات خودرو، هواپیما، محصولات کامپوزیت و تجهیزات نفت و گاز پرداخت و آمادگی این استان را برای مبادلات تجاری در این حوزه‌ها با استان‌های مختلف ایران اعلام کرد.

بازدید از غرفه شرکت‌های ایرانی حضور یافته در نمایشگاه صنعت حلال کازان، بخش دیگری از برنامه‌های معاون وزیر امور خارجه در حاشیه اجلاس کازان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار