دانشگاه گرانادا اسپانیا روابط خود با اسرائیل را به حالت تعلیق درآورد

دانشگاه گرانادا اسپانیا با تاکید بر «تعهد قاطع» خود به صلح و حقوق بشر، از پایان هر گونه همکاری با دانشگاه‌ها و موسسه‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

«دانشگاه گرانادا» (UGR) اسپانیا با تاکید بر «تعهد قاطع» خود به صلح و صیانت از حقوق بشر، از پایان هر گونه همکاری علمی، فنی و جابجایی دانشجویان و اساتید با دانشگاه‌ها و موسسه‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری افه، توافق بر سر قطع رابطه با مراکز رژیم صهیونیستی، دیروز جمعه در جلسه فوق‌العاده شورای هیات مدیره دانشگاه گرانادا تصویب و لازم‌الاجرا شد و این دانشگاه اسپانیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به همکاری خود با رژیم اسرائیل پایان داده است.

به این ترتیب، دانشگاه گرانادا با تعلیق روابط با مراکز اسرائیلی، با هدف پایان دادن به کشتار مردم فلسطین و تا زمان توقف عملیات نظامی یا دست‌کم محکومیت قاطعانه نقض حقوق بشر توسط دانشگاه‌ها و موسسه‌های این رژیم موافقت کرد.

به طور خاص، دانشگاه گرانادا جابجایی و انتقال دانشجویان، کارکنان آموزشی و پژوهشی، کارکنان بخش‌های فنی، مدیریتی، اداری و خدماتی با دانشگاه‌های اسرائیل را به حالت تعلیق درآورده است.

همچنین قرارداد‌های آموزشی و دوره‌های تابستانی امضا شده با دانشگاه بال ایلان و تل‌آویو را فسخ شد؛ قرارداد‌های جدید امضا نخواهد شد و این دانشگاه در پروژه‌های جدید همکاری بین‌المللی آکادمیک با دانشگاه‌های اسرائیل شرکت نخواهد کرد.

هیات مدیره دانشگاه گرانادا همچنین تقویت روابط با دانشگاه‌های فلسطینی و همچنین همکاری با سازمان‌های غیر دولتی به منظور کمک و میزبانی از دانشجویان، محققان و اساتید فلسطینی را تصویب کرد.

UGR همچنین موافقت کرده است که در کنوانسیون‌ها، موافقت‌نامه‌ها یا پروژه‌های تحقیقاتی جدید با همکاری دانشگاه‌ها، سازمان‌ها یا موسسه‌های اسرائیلی شرکت نکند.

نشست فوق‌العاده هیات مدیره دانشگاه گرانادا در محل ریاست این دانشگاه و با حضور حدود ۱۰۰ نفر از دانشجویان برگزار شد که از هشتم ماه مه (۱۹ اردیبهشت) در پردیس فوئنتنوئه‌وا (Campus Fuentenueva) در همبستگی با مردم فلسطین اردو زده‌اند و پایان روابط با مراکز اسرائیلی خواستار شده بودند.

تارنمای شبکه تلویزیونی آرتی‌وی‌ای (rtve.es) به تازگی در گزارشی عنوان کرد، دانشجویان اسپانیایی همچنان در مقابل دروازه ورودی دانشگاه‌های خود اردو زده‌اند و خواستار آتش‌بس در غزه هستند. آنها موسسه‌های دانشگاهی خود را تحت فشار قرار داده‌اند تا همه نوع روابط با رژیم اسرائیل را قطع کنند و با اضافه شدن تعداد بیشتری از افراد، در اهداف و اراده خود ثابت قدم‌تر می‌شوند.

در کنار مادرید، پایتخت اسپانیا که شاهد بزرگ‌ترین تجمع دانشجویان معترض به اقدامات رژیم صهیونیستی است، اردو زدن دانشجویان حامی فلسطین در این کشور به حدود ۲۰ شهر گسترش یافته است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار