بوعلی:

‌از ظرفیت‌های بسیج و سپاه برای مردمی کردن علم و فناوری استفاده شود

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به ظرفیت‌های سپاه و بسیج در ارتباطات مردمی خواستار استفاده از ظرفیت‌های این نهاد برای مردمی کردن علم و فناوری شد.

گردهمایی ملی مسئولان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری و دانش و پژوهش سپاه‌های استانی همرمان با دهه کرامت در شیراز برگزار شد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس در این گردهمایی با تبریک دهه کرامت گفت: امروز جامعه پژوهشی سپاه در یک مکان جمع شده که این اقدام موثرتر از بازدیدهاست و این گردهمایی برای اولین بار در استان فارس رقم خورده است.

سردار یدالله بوعلی درخصوص علت انتخاب استان فارس به عنوان میزبان این گردهمایی بزرگ افزود: استان فارس جهت‌گیری خاص و ویژه‌ای در حوزه علم و فناوری داشته و به همین دلیل میزبان این عزیزان بوده‌ایم تا فرصتی برای آشنایی با ظرفیت‌ها و ایده‌های یکدیگر فراهم شود و از این پس بتوانند در استان‌های خود مورد استفاده قرار دهند.

فرمانده سپاه فجر فارس در مورد نقش و فلسفه سپاه و بسیج بیان کرد: فلسفه و نقش بسیج و سپاه این است که هیچ کاری در تقابل و موازات کسی و گروهی انجام ندهد و درعین حالی که در قبال همه چیز در کشور مسئول هستیم، اما نقش واسط و حلقه وصل را داشته و به دنبال کمک و هم‌افزایی به یکدیگر هستیم.

او با بیان اینکه موضوعات علمی باید مردمی شوند، تصریح کرد: برای مردمی شدن علم و فناوری باید از ظرفیت‌های سپاه و بسیج بهره برد و تمام ظرفیت‌های علمی کف جامعه، سازمان‌ها و سپاه را هم‌افزا کنیم.

بوعلی با تاکید بر اینکه باید توجه مسئولان و فرماندهان سپاه به موضوعات علمی بیشتر شود تا طبق تاکید رهبری توان رقابت با دنیا را داشته باشیم، به راه‌اندازی مجتمع علم و فناوری اسوه فارس توسط سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس اشاره کرد و گفت: مجتمع علم و فناوری اسوه فارس به عنوان یک کار شاخص توسط سازمان بسیج علمی استان فارس توانسته امکانات و شرایط خوبی را برای عزیزان صاحب ایده فراهم آورد، یعنی کسانی که ایده داشتند، اما امکان ارتباط و ارائه و جهت گیری و هدایت را نداشتند.

به گفته فرمانده سپاه فجر استان فارس، این فرصت برای همه افرادی که خلاق هستند و ایده‌ای دارند، فراهم شده است تا در این مرکز از امکانات و شرایط بهره‌مند شوند و با کمک به آنها، طرح و ایده‌هایشان منتج به محصول و خدمت نهایی شود.

او همچنین متذکر شد: همچنین امکان معرفی این افراد به سایر ارگان‌ها و ادارات وجود دارد تا بسیج علمی به عنوان یک حلقه واسط به نقش‌آفرینی بپردازد که البته در ابتدای راه است، اما شروع خوبی را تاکنون داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار