شورا‌ها از دعوا‌های سیاسی پرهیز کنند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شورا‌های شهر‌ها اتاق جنگ نیست، گفت: لازم است شورا‌ها تنها به سمت عمران و آبادانی شهر حرکت و از دعوا‌های سیاسی پرهیز کنند.

 آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر شورا‌ها انرژی خود را به جای خدمت به مردم صرف دعوا‌های سیاسی کنند، مردم متضرر خواهند شد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: مقوله شورای شهر با ۲۰ سال تاخیر از پیروزی انقلاب شکل گرفت، اما اگر چند نکته را در دستور کار خود قرار بدهند، در خدمت رسانی و ارائه تسهیلات به مردم موفق‌تر خواهند بود.

امام جمعه قم با اشاره به تفاوت شورای شهر با مجلس شورای اسلامی، افزود: شورای شهر در کف میدان حضور دارد؛ لذا لازم است راهکاری برای ورود افراد مختلف به این عرصه در نظر گرفته شود تا عملکرد شورا‌ها از ریل خارج نشود.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر لزوم نظارت بر عملکرد شوراها، تصریح کرد: باید نظارت بر عملکرد اعضای شورای شهر تقویت شود تا کار به بهترین شکل انجام گیرد؛ چراکه نظارت می‌تواند نقش پیشگیری داشته باشد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: خداوند در این آیه شریفه سه ناظر معرفی می‌کند. ناظر اول خود خداوند، ناظر دوم پیامبر اکرم و ناظر سوم مؤمنان که نشان از نظارت این سه گروه بر بندگان دارد.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی تصریح کرد: به عقیده من شورا‌های شهر نوکر مردم هستند و من نیز به این نوکری افتخار می‌کنم.

چمران افزود: بخش عمده‌ای از رضایتمندی و نارضایتی مردم، از عملکرد شورا‌ها سرچشمه می‌گیرد. یکی از راه‌های برگزاری پرشور انتخابات، خدمت هرچه بیشتر شورا‌ها به مردم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار