درخواست صدور حکم حقوقی برای جانبازان تبصره یک

شهروند خبرنگار‌های ما با ارسال پیام درخواست صدور حکم حقوقی برای جانبازان تبصره یک را کردند.

به گفته شهروند خبرنگار‌ها قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید، جانباز، از کار افتاده و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در تاریخ ۱۳۷۴/۰۲/۲۴ به تصویب مجلس و شورای نگهبان رسیده است اما تاکنون بعد از گذشت ۲۵ سال به اجرا در نیامده و حکم حقوقی برای جانبازان تبصره یک صادر نشده است.

در متن قانون مصوب ۱۳۷۴/۰۲/۲۴ مجلس شورای اسلامی آمده است: "برای آن دسته از شهدا، جانبازان و آزادگان از کار افتاده کلی و مفقودالاثری که مستخدم دولت نبوده و شهید، آزاده و مفقودالاثر و یا جانباز از کار افتاده شده‌اند با توجه به میزان تحصیلات و تخصص آنها حسب مورد از طرف بنیاد با تنفیذ حکم مقام معظم رهبری از محل کمک دولت به بنیاد حقوق و مزایا هم‌تراز نظام هماهنگ تعیین و پرداخت شود".

شهروند خبرنگار‌های ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی و اجرای این قانون را دارند.

متن پیام شهروند خبرنگار‌ها
باسلام و احترام، درخواست صدور احکام حقوقی جانبازان حالت اشتغال تبصره یک را داریم. ۲۵ سال از حالت اشتغال دوستان جانباز تبصره یک می‌گذرد؛ نه کد پرسنلی دارند، نه حکم حقوقی و تا به امروز فصل ۱۰ قانون خدمات کشوری اجرایی نشده است. جمعی از جانبازان حالت اشتغال تبصره یک بنیاد شهید و امور ایثارگران با ارسال نامه‌ای به سازمان بازرسی کشور خواستار صدور حکم حقوقی، تعیین تکلیف و اجرای "مر" قانون شدند.


باسلام، چرا بنیاد شهید و امور ایثارگران قانون حالت اشتغال سال ۱۳۷۲ اعمال و اجرا نشده و حق جانبازان تبصره یک را تا امروز تعیین تکلیف نشده است.  جمعی از جانبازان حالت اشتغال تبصره یک بنیاد شهید و امور ایثارگران با ارسال نامه‌ای به سازمان بازرسی کشور خواستار صدور حکم حقوقی، تعیین تکلیف و اجرای "مر" قانون شدند.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سلمان سهرابی
۱۴:۲۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
بسیار عالی در متن توضیح داده شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ما جانبازان تبصره یک خواهان اجرای حکم حقوقی کد پرسنلی فصل دهم قانون خدمات کشوری و حق ایثارگری ماده ۵۱ هستیم . جانبازانی که نه شغلی دارن و توانایی انجام کاری .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
عرض ادب و احترام با توجه به اینکه قانون حالت اشتغال و از کار افتادگی در سال ۷۲ تصویب شده است چرا بنیاد از آن سال قانون اجرا نمی کند در متن قانون گفته همطراز با کارکنان دولت با دو گروه بالاتر از لحاظ تحصیلات ولی بنده با مدرک کارشناسی ارشد ۴۰ درصد جانبازی از کار افتادگی مجبورم با حقوق کم مسافرکشی کنم
مرکز پژوهشهای مجلس
کمیسیون ایثار و شهادت
کمیسیون نظارت مجلس
اصل ۹۰
سازمان بازرسی کل کشور
کمیسیون ماده ۱۶
دیوان عدالت اداری
دفتر مقام معظم رهبری
حراست بنیاد شهید
ولی متاسفانه با اینکه قانون صریح و شفاف توضیح داده است تا امروز قانونی برای ما اجرا و اعمال نشده است
آخرین اخبار