احراز رتبه نخست پایش ملی محیط کسب و کار

استان مرکزی برای چندمین بار رتبه نخست پایش ملی محیط کسب و کار را احراز کرد.

استاندار مرکزی از کسب رتبه نخست پایش ملی محیط کسب و کار از سوی استان برای چندمین بار خبر داد.

دکتر مخلص الائمه افزود: استان مرکزی در آخرین پایش ملی محیط کسب و کار (زمستان ۱۴۰۲) برای چندمین بار رتبه اول کشور را احراز کرد و دارای مساعدترین وضعیت محیط کسب و کار نسبت به سایر استان‌ها ارزیابی شد.

جزئیات بیشتر:

  • این سنجش مبتنی بر ۷۰ نماگر شامل ۲۸ مؤلفه پیمایشی و ۴۲ مؤلفه آماری قابل احصای مؤثر بر اداره واحد‌های تولیدی، طبق قانون توسط اتاق بازرگانی ایران انجام می‌شود.
  • بهبود محیط کسب و کار، یکی از مهمترین راهبرد‌های توسعه اقتصادی در هر کشور به شمار می‌رود، علاوه بر آن هر چه محیط کسب و کار شرایط بهتری داشته باشد، بهره‌برداری از فرصت‌های کارآفرینی نیز بیشتر می‌شود.

 

  • برای رسیدن به رشد اقتصادی در بدو امر باید موانع محیط کسب و کار را حذف کرد که این مهم نیازمند فرآیندی مستمر برای پایش و سنجش مؤلفه‌های مؤثر بر وضعیت آن است.
  • تاثیر فضای کسب و کار مساعد، بر افزایش جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، ایجاد اشتغال و رشد تولید ناخالص داخلی، امری انکارناپذیر و تضمینی برای رشد اقتصادی کشور است. 

 

  • براساس گزارش مرکز پژوهش‌های اتاق ایران از شاخص ملی محیط کسب و کار در زمستان۱۴۰۲، استا­ن­‌های مرکزی، قم و خوزستان به ترتیب دارای مساعدترین وضعیت محیط کسب و کار نسبت به سایر استان­‌ها ارزیابی شده‌اند.
برچسب ها: کسب و کار ، محیط ، پایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.