تلاش برای عبور از هشتاد هزار طرح‌ نیمه تمام

برای تکمیل هشتاد هزار طرح‌ نیمه تمام باید ۳۰ سال بودجه کشور را به بخش عمران اختصاص داد.

 استاندار مرکزی امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان زرندیه تشکیل شد، بر افزایش سهم بودجه عمرانی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در استان تاکید کرد و گفت: طرح‌های نیمه تمام دامن کشور را گرفته است و اکنون تعداد طرح‌های نیمه تمام کشور ۸۰ هزار طرح است و برای پایان دادن به این طرح‌ها باید ۳۰ سال بودجه کشور را به عمران اختصاص داد.

فرزاد مخلص الائمه افزود: بررسی میدانی مشکلات و ارائه راهکار برای برطرف کردن آن با اولویت بندی دقیق از ثمرات این نشست‌ها است. طرح‌های نیمه تمام در یک فضای غیر کارشناسی و غیر فنی تعریف و به دلیل محدودیت منابع اعتباری نیمه تمام مانده و به سرانجام نرسیده است. در استان مرکزی طرح‌های نیمه تمام با عمر ۲۰ سال وجود دارد که نتیجه تصمیمات غیرکارشناسی گذشته است و عمده آنها در مقابل چشم مردم بوده، اما مردم از خدمات آن محروم هستند.

او با اشاره به اختصاص پنج هزار و ۲۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ بودجه عمرانی در استان گفت: این میزان افزایش بودجه نشان از اهتمام دولت برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام دارد.

استاندار با اشاره به مشکل کمبود آب در استان فزود: از میانه دهه ۸۰ شرایط آب کشور دچار چالش شده و باید با روش‌های بازچرخانی پساب در حوزه صنعت و اجرای روش‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی منابع آبی را مدیریت کرده و اجازه ندهیم با تنش آبی در بخش شرب مواجه شویم.

مخلص الائمه بزرگترین طرح عمرانی دولت را طرح جهاد آب رسانی دانست و گفت: جهاد آبرسانی با تخصیص اعتبارات ملی و نیز قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام در حال اجراست و استان مرکزی رتبه برتر را در این طرح کسب کرده است.

مخلص الائمه این را هم گفت که ۳۰۰ ساعت کسری برق وجود دارد و برای این میزان کسری نباید متوسل به احداث نیروگاه شویم بلکه توسعه بهره برداری از انرژی‌های تجدید پذیر موجب خواهد شد تا این میزان کسری برطرف و تامین شود.

برچسب ها: طرح ، نیمه تمام ، بودجه ، عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.