اجرای عملیات گاز رسانی به ۴۲ روستا و برخورداری تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در آذربایجان شرقی

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان شرقی از اشتراک و بهره مندی یک میلیون و ۸۰۲ هزار و ۹۸۲ مردم استان از گاز طبیعی خبر داد.

 کمالی با تقدیر از همیاری اهالی رسانه در اطلاع رسانی اهمیت حفظ سرمایه ملّی کشور و مصرف ایمن از گاز طبیعی گفت: مهم‌ترین راهکار جهش تولید در حوزه صنعت گاز استان، تأمین و توزیع پایدار انرژی در بخش‌های زیرساختی نظیر صنعتی و کشاورزی بوده و مردمی سازی مصرف بهینه از این نعمت الهی مهم‌ترین راهکار در طی مسیر توسعه پایدار استان و تحقق شعار سال خواهد بود.

وی با اشاره به آمادگی این شرکت برای تأمین گاز متقاضیان بخش‌های صنعتی و تولیدی استان افزود: امسال پروژه‌های مهم گازرسانی به صنایع اعم از شهرک صنعتی بعثت، راه اندازی ایستگاه‌های گازرسانی و افزایش ظرفیت اسمی ایستگاه‌های موجود برای تأمین واحد‌های صنعتی در دستور کار شرکت قرار دارد.

وی در پاسخ به پرسش رسانه‌ای مبنی بر مازوت سوزی نیروگاه‌های استان اظهار کرد: این شرکت فراتر از تعهدات خود در تأمین گاز نیروگاه‌ها اقدام کرده و در سال ۱۴۰۲ بیشترین حجم گاز به نسبت سال‌های گذشته به بخش نیروگاهی اختصاص داشته و این شرکت وفق روال، بر اساس میزان گاز تحویلی دیسپچینگ شرکت ملّی گاز ایران، نسبت به توزیع گاز در این بخش اقدام خواهد کرد، علی الحال این مطالبه بر حق مردم و رسانه‌ها برای بهره مندی از هوای پاک می‌بایست از مبادی ذیربط و مسئول نیز تداوم یابد.

این مقام مسئول شرکت گاز با اشاره به آخرین بهره مندی استان از نعمت گاز طبیعی ادامه داد: هم اکنون ۲ هزار و ۵۳۳ روستای استان گازدار بوده و عملیات گازرسانی در ۴۲ روستا تداوم دارد و ظرف سالجاری پروژه‌های اجرایی اتمام یافته و تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از این نعمت الهی بهره‌مند خواهند شد.

کمالی درخصوص یکی از پروژه‌های مهم فرهنگی در استان تصریح کرد: پروژه فرهنگی، ورزشی یاغچیان تبریز یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اجرایی با ابعاد وسیع بوده منشأ خدمات شایسته فرهنگی برای استان خواهد بود.

برچسب ها: گازرسانی ، گاز طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار