روسیه: سفر پوتین به چین برای آینده جهان تعیین‌کننده است

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور به چین را برای آینده جهان، تعیین‌کننده توصیف کرد.

به گزارش تاس، زاخارووا شنبه شب در سخنانی تلویزیونی اظهار کرد که سفر پوتین به چین «گامی بسیار مهم است که نه تنها آینده منطقه ما بلکه آینده تمام دنیا را تعیین خواهد کرد.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی TVC افزود که اکثر کشور‌های دنیا روابط میان چین و روسیه را یک آلترناتیو می‌دانند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز شنبه گفت که روابط و مشارکت فراگیر میان پکن و مسکو از ائتلاف‌های سنتی فراتر رفته و نقشی حیاتی در حفظ امنیت بین‌المللی و توازن جهانی دارد.

شی جین پینگ و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری چین و روسیه پنجشنبه در پکن دیدار کردند. شی در اظهاراتی گفت که چین «بدنبال احیای صلح و ثبات در قاره اروپاست.»

شی و پوتین پس از دیدار خود بیانیه‌ای مشترک درباره تعمیق همکاری راهبردی جامع چین و روسیه برای هماهنگی با هدف آغاز عصر جدید روابط دیپلماتیک بین دو کشور امضا و منتشر کردند.

بر اساس این بیانیه، روسیه و چین همچنین اعتماد و همکاری در زمینه نظامی را بیشتر خواهند کرد و دامنه رزمایش‌های مشترک را گسترش خواهند داد. این دو کشور همچنین خواستار جلوگیری از انتقال بحران اوکراین به مرحله غیرقابل کنترل هستند و بر اهمیت گفتگو به عنوان یک راه حل تاکید می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره طرح صلح چین برای اوکراین که مورد توجه روسیه قرار گرفته است، گفت: از دیدگاه ما، راه حل ساده است؛ فدراسیون روسیه فقط باید از اوکراین خارج شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا کشورها دنبال جنگ هستند چین همه چیز خوار و اروپای پر رو بروند کنار و شر درست نکنند و روسیه از اشغال دست بردارد و آمریکا بجای کمک نظامی کمک دیپلماتیک و راه حل سیاسی دست بزندو در نتیجه اشغالگران باید توسط جامعه جهانی محکوم شوند اسرائیل هم از اشغالگری دست بردارد دیگه این ایجاد ترس و وحشی‌گری و سخنان حلبی نشینی دست بردارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
آمریکا بعد از روسیه با تایوان میاد سراغ چین
آخرین اخبار