کارشناس مسائل بین الملل:

صهیونیست‌ها هیچ دستاوردی در غزه نداشتند

ملکی گفت: صهیونیست‌ها نشان دادند رژیمی مذاکره ناپذیر هستند و به قوانین و مقررات بین المللی به هیچ عنوان پایبند نیستند.

ملکی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو  با شبکه خبر درباره آتش بس احتمالی در غزه و گرفتاری‌های صهیونیست‌ها در این جنگ اظهار کرد:  پس از آن که رژیم صهیونیستی آخرین تلاش‌های دیپلماتیک صورت گرفته در خصوص موضوع آتش بس را رد کرد و ناکام گذاشت، نشان داد که همچنان رژیمی است که مذاکره ناپذیر است و به قوانین و مقررات به هیچ عنوان پایبند نیست و احترام نمی‌گذارد.

وی افزود:  پس از این مذاکرات صهیونیست‌ها به مناطقی از رفح و غزه حمله کردند و جنایات را ادامه دادند، اما در طرف مقابل گروه‌های فلسطینی علی رغم انتظار و پیش بینی تحلیل گران نظامی برتری خود را حفظ کرده اند.

وی افزود:  هشت ماهی از این جنگ می‌گذرد و نیرو‌های مقاومت تحریم هوایی و زمینی و دریایی هستند صهیونیست‌ها انتظار داشتند با مقاومتی تضعیف شده رو به ور شوند، اما واقعینت میدان چیز دیگری است و آن‌ها اکنون متوجه شدند رویکرد فعالانه مقاومت فلسطین رو در  رو هستند و با یک رویکرد نظامی مواجه شدند که ان‌ها را زمین گیر کرد.

ملکی گفت: نیرو‌ها و یگان‌های ارنتش صهیونیستی در نقاط‌های مختلف درگیری با تکنیک‌های نظامی یا زمین گیر شدن و یا مجبور به عقب نشینی شدند و شرایط به نحوی در حال انجام است که در بحث عملیاتی هم شرایط برای صهیونیست‌ها بسیار سخت شده و آن‌ها باید تصمییم عاجل برای خروج از این باتلاق بگیرند.

وی افزود: روز گذشته ابو عبیده سخنگوی نیرو‌های قصام هم به این موضع اشاره کردند که نیور‌های حماس کاملا آماده جنگ فرساشی و طولانی مدت رژیم صهیونیستی هستند و اکثر فرمانده‌های حماس این موضع را تاکید کردند و پیشتر از این هم  رئسای حماس و جهاد اسلامی در دیدارش‌های خود تاکید داشتند که نیرو‌های مقاومت فلسطین از همان روز‌های اول درگیری خود را برای جنگ فرسایشی آماده کردند و این موضوع بر خلاف پیش بینی‌های کارشناسان نظامی غربی و اسرائیلی است.

ملکی در انتها گفت: اکمنون برخی شهرک‌های صهیونیست‌ها و نقاطی که در اختیار رژیم صهیونیست‌ها هستند در تیر رس گروه‌های مقاومت هستند و این نشان دهنده روحیه جهادی است که در گروه‌های مقاومت فلسطین وجود دارد و در کنار آن نشان دهنده  آن است که پس از ۸ ماه صهیونیست‌ها همچنان هیچ دستاوردی را در نوار غزه به دست نیاورده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا دست اورد نداشتند در غزه
ولی دست اوردشون .مهاجرت معکوس صهیونیست ها
از سرزمین های اشغالی
دست گل نتیاهو به حماس است
آخرین اخبار