جمع‌آوری پل حافظ فعلا مسکوت ماند

پل حافظ و پل کالج فعلا باقی خواهد ماند تا به تصمیم‌گیری نهایی جهت احداث زیرگذری به ازای آن برسیم.

حجت الاسلام آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: بحث مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل‌ها یکی از ماموریت‌های شهرداری تهران در برنامه چهارم است و ۶۶ پل جهت بهسازی شناسایی شد که در دستور کار قرار گرفت. در سال اول و دوم شورا حدود ۱۳ پل را مقاوم‌سازی کرده و امسال نیز ۹ پل را در دست اجرا داریم. 

وی در مورد سرانجام پل حافظ، گفت: چندین پل اعم از پل حافظ، پل کالج برای بازی‌های المپیک در سال ۱۳۵۳ به صورت موقت در تهران ایجاد شدند که باید جمع و یا مقاوم‌سازی شود. 

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: در مقطعی پلیس اعلام کرد که جمع آوری پل حافظ، مشکل ترافیکی ایجاد نمیکند، اما به دلیل هزینه زیاد مقاوم‌سازی این پل قرار شد بررسی کارشناسی و دقیقی صورت گیرد. 

وی اضافه کرد: این مسئله توسط پلیس راهور، پلیس ترافیک و معاون فنی بررسی شد و در نهایت قرار شد ما به ازای آن زیرگذری با طول ۸۰۰ متری قبل از خیابان طالقانی تا خیابان جمهوری احداث شود.

آقا میری تاکید کرد: در وضعیت فعلی در ابتدا باید این پل جمع‌آوری شود و پس از آن زیر گذر طالقانی احداث شود که با بررسی صورت گرفته اعلام شد که این موضوع سبب مشکل ترافیکی می‌شود و فعلاً جمع‌آوری پل حافظ منوط به تحقیقات بیشتر مسکوت باقی مانده است. 

وی با اعلام اینکه عمر مفید پل کالج به پایان رسیده، افزود: در حال حاضر مشکلی در خصوص جمع‌آوری پل کالج وجود ندارد، اما قرار شد در این مورد نیز بررسی کارشناسی صورت گیرد.

برچسب ها: پل حافظ ، پل کالج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
نون تو زیرگذره چون هزینه اش ده برابره و ده برابر هم میشه توش خورد
آخرین اخبار