اردیبهشت سرد سراب و تیکمه داش 

 رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مردم شهر‌های سراب و تیکمه داش با دمای صفر درجه اردیبهشت سردی را سپری کردند.

امیدفر گفت:کاهش محسوس دما در روز‌های پایانی اردیبهشت در استان آذربایجان شرقی موجب بارش برف در برخی نواحی کوهستانی و سردسیر در روز گذشته شد و دما در تیکمه داش و سراب به صفر درجه سانتی گراد رسید.

 امیدفر با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شهر‌های تیکمه داش و سراب جزو سه شهر سرد کشور ثبت شدند افزود: در این بازه زمانی ایستگاه هواشناسی دیزین بالا با دمای منفی ۲ درجه سانتی گراد سردترین شهر کشور بود و دما در درازنو گرگان نیز به صفر درجه رسید.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته میانه با ۲۴ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان شد و دمای تبریز در گرمترین زمان به ۲۰ درجه و در سردترین زمان به ۹ درجه بالای صفر رسید و دمای فعلی (هشت و ۳۰ دقیقه) این شهر ۱۲ درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه گرمتر شده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه بارشی جدیدی از عصر امروز وارد استان می‌شود و تا روز سه شنبه فعالیت خواهد کرد یادآور شد: روز گذشته نیز در برخی مناطق استان شاهد بارش باران بودیم که این بارش در شهر‌های ورزقان و کلیبر به صورت برف بود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به شدت بارش‌ها طی امروز و فردا آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و لغزندگی جاده‌ای دور از انتظار نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.