اخذ مجوز راه اندازی پایانه صادراتی ماهیان زینتی در کاشان

مدیر جهاد کشاورزی کاشان گفت: مجوز راه اندازی پایانه صادراتی ماهیان زینتی در کاشان اخذ شد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان با بیان اینکه صادرات ماهیان زینتی از کاشان به پنج میلیون قطعه رسیده گفت: در نظر داریم پایانه صادراتی ماهیان زینتی در کاشان ایجاد کنیم که مجوز آن اخذ شده و با راه‌اندازی شهرک ماهیان زینتی این پایانه فعال می‌شود.

علی محلوجی با اشاره به ظرفیت بالای کاشان در حوزه تولید ماهیان زینتی، افزود:شهرستان کاشان بیش از ۶۰۰ واحد پرورش ماهیان زینتی دارد که این موضوع نشان از ظرفیت بالای منطقه کاشان در حوزه ماهیان زینتی است.

  او با بیان اینکه حوزه ماهیان زینتی کاشان موجب ایجاد ظرفیت ۴۸ میلیون قطعه ماهی زینتی در این منطقه شده  افزود: این شرایط موجب شده کاشان در زمره بزرگترین و باسابقه‌ترین تولیدکننده ماهی زینتی کشور قرار بگیرد.

محلوجی  با اشاره به رتبه اول تولید ماهیان زینتی این شهرستان در کشور گفت: اصلی‌ترین چالش تولید ماهیان زینتی به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین، مدیریت مناسب مصرف آب و ایجاد شرایط محیطی برای ماهیان است.

او با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی جهاد کشاورزی کاشان در راستای ساماندهی پرورش ماهیان زینتی، افزود: ایجاد شهرک ماهیان زینتی در شهرستان کاشان گام موثری در ساماندهی، ارائه خدمات مطلوب‌تر و رفع دغدغه‌های تولید‌کنندگان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشان با بیان اینکه ماهیان زینتی کاشان به پنج کشور عمده ارسال می‌شود، افزود: زمین‌ها در مرحله واگذاری به شرکت شهرک‌های صنعتی بوده و موضوع آب نیز مجوز لازم اخذ شده و ۱۰ لیتر بر ثانیه آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه پساب آب شهرک ماهیان زینتی شهرستان کاشان نیز می‌تواند مصارف مختلفی داشته باشد، ابراز داشت: تکنولوژی و دانش پرورش ماهیان زینتی در شهرستان کاشان وجود دارد و از سوی دیگر نیز یکی از تولید ماهیان زنیتی از جمله حوزه‌هایی است که مصرف آب در آن بسیار پایین و سازگار با منطقه کاشان است.

محلوجی ضمن اشاره به ظرفیت تولید ماهیان زینتی در کاشان، گفت: شهرستان کاشان ۳۰ درصد تولید ماهیان زینتی کشور و ۷۰ درصد تولید استان اصفهان را به خود اختصاص داده است که این موضوع نشان از ظرفیت بالای منطقه در حوزه تولید ماهیان زینتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.