آبگرفتگی منازل و قطعی آب روستایی، از خسارات سیل در بخش میان‌ولایت تایباد

بخشدار میان‌ولایت تایباد گفت: سیل روز گذشته باعث خسارت در حوزه راه، مسکن، آب شرب و قنوات در این بخش شد.

کاظم رستمی بخشدار میان‌ولایت تایباد گفت: فعالیت سامانه بارشی در شرق خراسان رضوی، سبب جاری شدن سیلاب در نواحی مستعد به ویژه بخش میان‌ولایت تایباد شد که به راه ها، منازل، شبکه آب شرب روستایی و قنوات این بخش خسارت وارد شده است.

وی افزود: تعداد ۵ منزل در روستای جوزقان و ۲ منزل در روستای خیابان دچار آبگرفتگی شدند که با کمک اعضای خانه هلال این روستا‌ها آب جمع‌شده در داخل منازل تخلیه شد.

بخشدار میان‌ولایت تایباد ادامه داد: به دنبال طغیان برخی مسیل‌ها در همان ساعات اولیه سیل، مسیر روستایی کهجه به شیزن به علت ورود رواناب تخریب و بسته شد که اکنون گروه‌های راهداری مشغول بازگشایی این راه هستند.

رستمی بیان کرد: سیلاب نیز به شبکه توزیع آب روستای قادرآباد آسیب وارد کرد و موجب قطعی آب شرب این روستا شد که اکنون نیرو‌های واحد اتفاقات آب امور آبفا در حال رفع مشکل هستند.

رئیس ستاد مدیریت بحران بخش میان‌ولایت تایباد اضافه کرد: عصر دیروز همچنین محور شهر مشهدریزه به تایباد در محل آبنمای ورودی شهر به علت ورود حجم بالای رواناب به جاده به مدت ۳ ساعت بسته بود.

بخشدار میان‌ولایت تایباد تصریح کرد: قنات روستای خیابان و قادرآباد بر اثر سیلاب نیز تخریب شده اند.

رستمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سیلاب به دامداری‌ها خسارتی وارد نکرد و همچنین باعث آبگیری بند‌های خاکی در کهجه، چهاربرجی و ریزه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار