استفاده از پساب تصفیه شده برای مصرف در آبیاری فضای سبز

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری گفت: استفاده مفید پساب یکی از مسائل بسیار مهم در دنیای امروز است تا بتوان به کمبود منابع آبی و خشکسالی‌های پی در پی غلبه کرد.

فاطمه زارع رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری در جلسه کمیسیون خدمات شهری گفت:  آب خاکستری تولید شده با کمی تغییر می تواند به منبعی بی نظیر از مواد آلی مورد استفاده در کشاورزی و فضای سبز تبدیل شود.

به گفته او: با افزایش کمبود آب، رقابت مصرف شهری و کشاورزی و فضای سبز تشدید میگردد و در آینده نه چندان دور باید از آب برای مصارف شهر‌ها و از فاضلاب و پساب تصفیه شده برای مصارف کشاورزی استفاده شود.

زارع با اشاره به اینکه استفاده از پساب در کشاورزی و فضای سبز همچنین آبیاری درختان بسیار حائز اهمیت است ادامه داد: کشاورزی بیشترین مصرف آب را دارد و علاوه بر تغییر در روش‌های آبیاری و استفاده از آبیاری قطره‌ای ک، پساب تصفیه شده در این زمینه کاربرد دارد.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری مطرح کرد: تکمیل حفاری و لوله گذاری خط انتقال پساب از تصفیه خانه مؤسسه کوثر تا مخزن پل الغدیر جهت استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز که طول مسیر ۲۴۰۰متر می‌باشد با اعتبار چهار میلیارد و چهارصد میلیون تومان تاکنون ۵۰ درصد آن پیشرفت داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
آب درختکاری
آخرین اخبار