اتصال واحد شماره یک نیروگاه بندرعباس به شبکه سراسری پس از انجام تعمیرات

واحد شماره یک گازی نیروگاه بندرعباس پس از اتمام تعمیرات اساسی به شبکه سراسری برق متصل شد.

داریوش محمودی مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: واحد شماره یک گازی که برای انجام  تعمیرات اساسی با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران از مدارخارج شده بود پس از اتمام عملیات مجددا به مدار تولید بازگشت.

وی افزود: تعمیرات اساسی این واحد گازی در ۹۰ روز و با هدف رفع موانع تولید، آمادگی لازم برای تامین بار شبکه سراسری برق کشور و کمک به پایداری تولید انجام شد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش مصرف برق برای آمادگی این واحد در مواجهه باپیک تابستان این عملیات زودتر از زمان تعیین شده به پایان رسید.

محمودی گفت: در این عملیات تعویض پره‌های ثابت و متحرک مرحله اول و دوم توربین، تعویض لاینر‌ها، ترانزیشن پیس‌ها، ریتیر‌ها وسوخت‌پاش اتاق احتراق، تعویض بریکر ژنراتور، تعویض تمامی فیلتر‌های هوا، سوخت، روغن، تعویض و اصلاح شافت واترپمپ، تعویض یاتاقان‌های کمپرسور، گیربکس اصلی وفرعی، سرویس ورنگ آمیزی روتور واستاتور ژنراتور، سرویس دیزل راه انداز، بازدید ازچرخ دند‌های گیربکس اصلی و فرعی، انجام تست‌های NDT وتست‌های مورد نیاز پره‌های ثابت ومتحرک کمپرسور، پوسته‌های توربین، تعمیرکابل خروجی ژنراتور انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار