اعظمی ساردوئی در نطق میان دستور تأکید کرد

ضرورت پرداخت مطالبات کشاورزان و گندمکاران به عنوان سربازان خط مقدم امنیت غذایی کشور

نماینده مردم جیرفت در مجلس خواستار عدم قطع برق چاه‌های کشاورزی شد که به حوزه تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی آسیب می‌زند و گفت: همچنین لازم است مطالبات کشاورزان و گندمکارانی که ۲ ماه از زمان برداشت محصول آنها گذشته، پرداخت شود.

ذبیح الله اعظمی ساردوئی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن تبریک میلاد حضرت امام رضا (ع) و تشکر از خانواده، دفاتر، مشاورین، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، اعضای شورای شهر و روستاها، نیرو‌های نظامی و انتظامی، امامین جمعه، اصحاب رسانه و نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون کشاورزی برای همکاری و همیاری وی در انجام وظایف و خطاب به دولت گفت: کشاورزان و گندمکاران سربازان خط مقدم امنیت غذایی کشور هستند؛ تا کنون ۲ ماه از برداشت گندم در جنوب کرمان و جنوب کشور گذشته، اما هنوز مطالبات آنها پرداخت نشده که خلاف مصوبات مجلس بوده و سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی باید در این خصوص اقدام کنند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر نفت عنوان کرد: کاهش سوخت ماشین آلات کشاورزی از جمله کمباین‌ها در زمان برداشت گندم از اقدامات ناشایست است که به تولیدات ملی صدمه می‌زند از این رو باید اقدام عاجل صورت گیرد.

وی در ادامه در تذکر دیگدری خطاب به وزرای جهاد کشاورزی و صمت اظهار کرد: بر اساس کدام قانون، مانع صادرات سیب زمینی و پیاز شده اید و چرا از جیب کشاورزان برای تنظیم بازار بهره برداری می‌کنید؟ خواست کمیسیون کشاورزی و مجلس رفع کامل موانع صادرات این محصولات است.

اعظمی ساردوئی در ادامه در تذکر دیگری خطاب به وزیر کشور تأکید کرد: شما که استانداران ناتوان را برکنار و جابجا می‌کنید لطفا فکری به حال استان کرمان کنید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین خطاب به وزیر صمت افزود: چرا برنامه سفر خود به جنوب کرمان برای افتتاح خط تغلیظ معدن سنگ آهن ساردویه، افتتاح کارخانجات مس مطاع اسماعیلیه، کلنگ زنی کارخانه فولاد جیرفت، کلنگ زنی شهرک صنعتی شماره ۳ جیرفت و کلنگ زنی آغاز فعالیت معادن بخش ساردویه را لغو کرده و به تأخیر انداخته اید که حق الناس است.

وی در ادامه خطاب به وزیر میراث ضمن تشکر از سفر‌های بدون تشریفات به استان‌های مختلف به ویژه استان کرمان، بیان داشت: تکمیل موزه بزرگ جیرفت و حصارکشی تپه‌های باستانی قلعه کوچک که از مصوبات آن سفر است نیاز به پیگیری و تخصیص اعتبار دارد. از سوی دیگر لازم است برای جلوگیری از شهرک سازی در اراضی باستانی و تاریخی جیرفت دستور صادر کنید که دقیقا نابودی میراث فرهنگی بوده و ما اقدام وزارت راه و شهرسازی را محکومی می‌کنیم.

اعظمی ساردوئی در ادامه آخرین نطق خود در مجلس یازدهم خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تکمیل ساختمان اداره کل ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان نیاز به اعتبارات ویژه دارد که باید دستور پیگیری دهید.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در ادامه خطاب به وزیر جهاد کشاورزی درباره به روزرسانی قانون حفظ نباتات کشور مصوب سال ۱۳۴۶ و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی با توجه به قانون ارث که از چالش‌های مهم بخش کشاورزی کشور است، خواستار پیگیری جدی آن شد و گفت: هرچند این دو موضوع در دستور کار کمیسیون کشاورزی مجلس است، اما وزارتخانه و دولت هم باید پیگیری کنند. همچنین وزارت کشاورزی باید نسبت به تکمیل زنجیره تولید به ویژه صنایع جانبی کشاورزی از جمله درجه بندی، بسته بندی، تجاری سازی و توسعه بازار‌های جدید هدف صادرات به طور مطلوب و مؤثر اقدام کند.

وی در ادامه خطاب به رئیس سازمان صداوسیما تأکید کرد: تشریفات اداری راه اندازی رادیو جیرفت قبلا اقدام و مقدمات اجرای آن فراهم شده و صرفا لازم است دستور اکید شما را می‌طلبد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی در پایان در تذکری خطاب به وزیر نیرو خاطرنشان کرد: برای لایروبی و ادامه پروژه سیل بند خرم از جیرفت تا رودبار جنوب که مصوبه سفر رئیس جمهور در سال ۱۴۰۰ است، تا کنون اقدام اجرایی نشده که نیاز به پیگیری دارد همچنین با توجه به چالش کمبود نیروی برق در طول تابستان، در برنامه قطع برق چاه‌های کشاورزی تجدید نظر کرده و یا کلا از آن خودداری کنید که این مورد بیشترین صدمه را به بخش تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی وارد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار