فصل دوم بررسی باستان‌ شناسی کافرکلی‌ها در مازندران برگزار می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برگزاری نشست تخصصی فصل دوم بررسی باستان‌شناسی کافرکلی‌های شهرستان آمل خبر داد.

محسن باستانی معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به برگزاری نشست تخصصی فصل دوم بررسی باستان‌شناسی کافرکلی‌های مازندران در شهرستان آمل، گفت: این نشست به مناسبت گرامیداشت هفته میراث‌ فرهنگی با همکاری دانشگاه هنر و معماری دانشگاه فرهنگ و هنر آمل برنامه‌ریزی شده است.

او افزود: بررسی اجمالی آثار تاریخی شهرستان آمل با رویکرد ثبت آثار در زمینه‌های تاریخی و معنوی از دیگر مباحثی است که در این نشست تخصصی به بحث گذاشته می‌شود.

باستانی به رونمایی دو فصل‌نامه فرهنگی، اجتماعی فصل فرهنگ تبرستان اشاره کرد و گفت: نشست تخصصی بررسی باستان‌شناسی کافرکلی‌ها فردا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی فرهنگ و هنر شهرستان آمل برگزار می‌شود و میزبان علاقمندان به این مباحث فرهنگی و تاریخی خواهد بود.

دخمه‌های سنگی کافرکلی، حفره‌های سنگی دست‌سازی هستند که در دره هراز در میان آبادی اسک تا روستای پنجاب پراکنده شده است و از جمله جاذبه‌های منحصربه‌فرد شهرستان آمل در استان مازندران محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار