تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص جوانی و افزایش جمعیت

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص جوانی و افزایش جمعیت استان پرداخت.

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به مناسبت روز ملی جمعیت، از پیری و کاهش جمعیت به عنوان اصلی‌ترین بحران کشور در سال‌های پیش رو یاد کرد و گفت : حقیقت این است که کشور در حال ورود به بحران جدی پیری و کاهش جمعیت است و باید از هم‌اکنون برای مقابله و پیشگیری با آن چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: طبق برآورد‌های صورت گرفته حدود ۵۰ تا ۶۰ سال دیگر جمعیت ایران به نصف کاهش پیدا کرده که عمده این جمعیت را نیز افراد سالخورده تشکیل می‌دهند که نیاز به مراقبت دارند.

محمدی گفت: این بحران حقیقتی انکارناپذیر است که اگر از همین حالا جلوی آن را نگیریم، کشور به آن دچار خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ابلاغ قانونی جوانی جمعیت از دو سال پیش گفت: خوشبختانه طی این دو سال اقدامات خوبی صورت گرفته و دانشگاه نیز به سهم خود گام‌های مهمی در بحث جوانی جمعیت برداشته است.

وی افزود: یکی از مهمترین این اقدامات توسعه زیرساخت‌های درمان ناباروری است که در همین راستا فاز دوم مرکز درمان ناباروری بیمارستان معتضدی راه‌اندازی شده و علاوه بر توسعه کالبدی، تجهیزات این مرکز هم بروزرسانی و ارتقاء داده شده است.

محمدی گفت: مرکز درمان ناباروری اسلام آبادغرب هم احداث شده که ماه آینده بصورت رسمی افتتاح می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اقدام موثر دیگر در بحث جوانی و افزایش جمعیت را مقابله با عرضه دارو‌های سقط غیرمجاز عنوان و تصریح کرد: عرضه این دارو‌ها ممنوع شده و با توزیع‌کنندگان آن برخورد می‌شود. همچنین با همکاری دادگستری، اقدامات گسترده‌ای در خصوص پلمب مراکز غیرمجاز سقط جنین صورت گرفته است.

محمدی رایگان شدن درمان کودکان زیرهفت سال را هم اقدام دیگری در راستای افزایش جمعیت عنوان و تصریح کرد: این اقدام سلامت کودکان را ارتقاء داده و با پیشگیری‌های به عمل آمده موجب کاهش چشمگیر مرگ و میر آنها می‌شود.

محمدی از تشکیل جلسات متعدد با ماما‌ها و متخصصین زنان و زایمان در راستای ترویج افزایش جمعیت خبر داد و افزود: متخصصین زنان و زایمان و بویژه ماما‌ها در خط مقدم جوانی جمعیت هستند و قطعا فرهنگ سازی توسط آنها نتیجه مطلوب‌تری در سطح جامعه خواهد داشت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
مهریه و وکلای شریف