وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور به تیتر اول اخبار دنیا تبدیل شد

خبرگزاری‌های بین‌المللی به صورت لحظه به لحظه در حال پوشش اخبار مربوط به وقوع سانحه برای بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی هستند.

ساعتی پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر «فرود سخت» بالگرد حامل رئیس جمهور کشورمان، خبرگزاری‌های بین‌المللی به طور گسترده به این موضوع پرداختند. 

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات داخلی کشورمان نوشته است که بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران دچار سانحه شده و اطلاعاتی که از محل حادثه به دست می‌آید «نگران‌کننده» است. 

روزنامه گاردین نیز به نقل از احمد وحیدی، وزیر کشورمان نوشته است که تیم‌های مختلف نجات همچنان در جستجوی هلیکوپتر هستند و به دلیل شرایط بد جوی رسیدن به محل حادثه زمان می‌برد. با این حال وی تاکید کرد که «همه چیز تحت کنترل است» و گروه‌های امدادی مشغول انجام کار خود هستند.

اندکی بعد، الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان ضمن ابراز نگرانی از وقوع این حادثه، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «امروز پس از دیدار دوستانه با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، خبر فرود اضطراری بالگرد حامل هیئت عالی ایرانی موجب نگرانی شدید شد. دعای ما از خداوند متعال با رئیس جمهور ابراهیم رئیسی و هیئت همراه وی است. جمهوری آذربایجان به عنوان کشوری همسایه، دوست و برادر آماده ارائه انواع حمایت‌ها می‌باشد».

خبرگزاری رویترز

خبرگزاری آسوشیتدپرس

وبگاه یورو نیوز

روزنامه گاردین

 

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
خدایا رئیس جمهورمان را به ما برگردان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
درپی این حادثه رئیس جمهور آمریکا استعفا داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
روحشان شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
آبرویمان رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
متأسفانه درچنین سوانحی بروزترین جستجوها به ذهن مسئولان واکنش سریع خطور نمی‌کند
سابقه ای این چنینی حدوداً 30سال قبل برای فرماندهان فراجا بین یزد و کرمان و بافق بوجود آمد.هلیکوپتر حامل فرماندهان در مسیری تعین شده حرکت می‌کرده دچار سانحه وفرود اضطراری مینماید
متأسفانه حدوداً 35تا45روز همین گروه امدادی واکنش سریع منطقه را جستجو کرد
نتوانستن مکان فرود هلیکوپتر را شناسایی کنند.متأسفانه35تا40روز بعد یکنفر دامدار درحال هدایت گله دام‌های خود در منطقه ای دیگر با فاصله دهها کیلومتر خارج از مسیر پروازی تعریف شده که قرار بود هلیکوپتر پرواز کند مجبور به فرود اضطراری شد بود.پس از اینکه دامدار به مسئولان منطقه خود اطلاع دادبود نیروهای امدادی به آن منطقه مراجعه مشاهدنمودبودن سرنشینان هلیکوپتر حدودا پنجا تاصدکیلومتر پیاده روی کردبودن بدلیل تشنگی وآسیبهای وارده فوت نموده بودن.
حالا در این حادثه بنظر می‌رسد هلیکوپتر از مسیر خارج دهها کیلومتر در منطقه ای دیگر فرود آمده باشند.اینکه در مسیر خط پروازی جستجو شود نتیجه ندارد باید استان‌ها و شهرها و روستاهای همجوار به منطقه خود ورود کنند خارج از مسیر ورزقان جستجو کنند
این جستجو فقط بوسیله پهباد وریز پرندها با نصب میدانی دوربینهایی که دارای حسگر قوی هستند بتواند از داخل مه والودگی هوا با پرواز در ارتفاع بسیار پایین وعبور از لابه لای سخرها
اقدام به جستجو نمایند.هم اکنون چنین ریزپهبادهای در اختیار تولیدکنندگان داخلی وجود دارد.بنظر هزاران پهباد وریزپرنده تولید داخل که فناوری ساخت آنها در اختیار شرکتهای وطنی است فدای یا تار موی آیت الله رئیسی هم اکنون برای اینکه دشمن شاد نشویم باید هرچه زوتر شرکتهای تولید کننده پهباد به یاری نیروهای واکنش سریع اعزام شوند.باید همین امشب تمام فناوریهای داخلی سنگ تمام بزارن آبرو داری کنند سعی وتلاش کنند تا صدها کیلومتر اطراف مسیر پروازی جستجو شود_درغیراینصورت ملت منهدسان وشرکتهای فنآور خود رانخواهند بخشید.برای سلامتی آیت الله رئیسی وهیئت همراه صلوات?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جناب رئیسی را مردم دوست دارند چون با تمام وجود دارد تلاش میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
پرواز ام اچ ۳۷۰ مالزی بعد از چندسال هنوز پیدد نشده. تجهیزات و تکنولوژی تا حدودی می توانند کمک کنند. صبر داشته باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
هر گندی زدن همین الهام علیف کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
بترسید از آه مظلوم انشالله که ریس جمهور محترم در سلامت باشند دعا میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
الان فقط ریس جمهور مهم نه این که تیتر خبر جهان هستند ، خدایا زنده و سالم باشند ، یا امام رضا ایشون برای کشور حفظ کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
خدایا سالم برشون گردان بحق امام رضا جان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
اسرائیل از داخل خاک ترکیه دست به ترور زده وقتی بدون هیچ تامینی لب مرز با الهام ملاقات میکنید همین میشه.اینکه الهام فورا ابراز تاسف میکنه شک نکنین که میدونه چه اتفاقی افتاده و ترور انجام گرفته..
دو هفته هست که کشور درگیر سیل و طوفان و بارندگی و طبق گفته هواشناسی تا چند روز آینده هم همینطوره..آخه توی این موقعیت چرا بایستی بالگرد هوا کنند..
خدا نکنه اتفاق ناگواری بیفته ..
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۲۰:۰۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
به نام خداوند جان و خرد : به اذن الله خداوند جل جلاله خطر و بلا گذشته و حال احوال ایشان و همراهانشان خوب است و منتظر گروه امداد نجات هستند برای سلامتی ایشان و همراهانشان دعا گو بوده هستیم . التماس دعا و صلوات . و من الله التوفیق .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
دلم براش تنگ شدن خدایی همش اینور اون بود برای حل مشکلات کشور ولی واقع بین باشم توی اون اوضاع سقوط بعید می‌دونم سالم باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
بعد از حمله ما به اسرائیل همه فهمیدن ایران خیلی مهمتر از این حرفاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
علی اف
آخرین اخبار