عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی:

سازمان ثبت اسناد و املاک در برابر قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار مقاومت می‌کند

حاجی دلیگانی گفت: برخی دستگاه‌ها همانند سازمان ثبت اسناد و املاک عملا به قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار تمکین نکرده‌اند. 

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره علت مقاومت‌ها در برابر برگزاری سالانه آزمون سردفتری و برگزار نشدن آزمون سال ۱۴۰۲ گفت: مجلس قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار را که مصوب کرد، برکات بسیار زیادی داشت و موانع زیادی را از سر راه کسب و کار‌ها برداشت. اما وظایفی که برعهده برخی دستگاه‌ها گذاشته شده هنوز تمام و کمال اجرایی نشده است و برخی دستگاه‌ها همانند سازمان ثبت اسناد و املاک عملا به قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار تمکین نکرده‌اند. 

وی بیان کرد: یکی از مواردی که از ابتدا در برابر تصویب این قانون موضع گیری شد، رفع انحصار در حوزه سردفتری و وکالت بود که همچنان هم این مقاومت‌ها ادامه دارد. وزارت اقتصاد باید به این موضوع ورود کند و در هیات وزیران هم این مسئله را پیگیری کنند و تلاش کنند که این مسئله را به نتیجه برسانند. 

حاجی دلیگانی اظهار کرد: در اقدامی جدید سازمان سنجش لینک ثبت نام آزمون سردفتر سال ۱۴۰۲ را غیرفعال کرده است و اصلا این آزمون برگزار نشد و هم‌اکنون لینک آزمون سال ۱۴۰۳ را فعال کرده است، که این مسئله به دستگاه متولی که به سازمان سنجش برگزاری این آزمون را سفارش داده است، بر می‌گردد چرا که سازمان سنجش فقط مجری است. 

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک باید دلیل این اقدامات خود را توضیح دهند و اگر حرف منطقی دارند در مجلس حضور پیدا کنند و این مشکلات را مطرح کنند و پیشنهاد دهند تا قانون اصلاح شود ولی اگر دلیل آنها برای برگزاری نکردن آزمون سردفتری ۱۴۰۲ منطقی نیست استنکاف از قانون محسوب می‌شود و باید برخورد قانونی با آنها صورت بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
به نظر می رسد که اداره های اسناد و املاک وابسته به قوه محترم قضاییه،هرسهرستام مستقل بوده و به رییس و کارکنان اش سپرده شده است برای اخذ سند اراضی کشاورزی بعد از دوسال دوندگی و تحمل هزینه‌ای سنگین وبعد از گذشتن از هفت‌خوان رستم وزاا ادارجات مختلف بی ارتباط تازه وارد به اداره بنام ثبت اسناد و املاک می شوی که اونهم بعداز یک سال وبرگشت مدارک تهیه شده طلق فرمایشاتشان تازه بعد از دادن آگهی نامعلوم فقط با نصب آگهی با شماره کد ونام تقاضا کننده، که اصلا محل ومحدوده ونام همسایه اطراف زمین، یه دفعه می گویند که زمین شما با زمین فلانی که سند داده شده تداخل دارد ویا کریم تداخل کامل دارد ! وجالب اینجایت قبل از اون شخصی که تداخل دارد چسند گرفته مدارک را به ثبت و اسناد تحول داده ونعفیب کرده ای، در برخورد با کارشکنی با اخذ سند و اینکه حالا باید شخصی که زمینی بنام خودش گرفته چه کارکرد خیلی راحت می گویند که باید به دادگاه شکایت بکنید عجب،وخد را از هرگونه ورفتار خلاف تبرئه می کنند واین رفتار یک اداره دولتی با مردم است.
Iran (Islamic Republic of)
شهیدان
۱۱:۰۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
الان هم پذیرفته شدگان سردفتری را درجه بندی کرده اندو بسیاری به شهرستان های دورافتاده غیر از محل سکونتشان افتاده اندو حتی هیچ امتیازی برای ایثارگران و خانواده های محترم شهدا در نظر نگرفته اند،یعنی من فرزند شهید باید برم دفترم رو تک و تنها توی یک شهرستانی که ۴ ساعت از شهر محل سکونتم دور است دایر کنم!!! .تا به این تریب تعدادی زیادی از پذیرفته شدگان انصراف بدهند و همچنان در انحصار بماند.
از مجلس انقلابی و محترم خواهشمندیم به این مسئله ورود فرمایند.
Iran (Islamic Republic of)
فرزین
۲۳:۳۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
طفلک رئیسی هر چی از طرف دولت بخشنامه میکرد یا دستور میداد بانک‌ها و بعضی از ارگانها با گردن کلفتی حرفش رو رو زمین می انداختن.حالا که نیست چه بلبشوی بشود .هر کی برای خودش رئیس جمهوره.
Iran (Islamic Republic of)
احمد رضا طاهری
۱۵:۰۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا فقط این قانون شغل های تخصصی این کشور را هدف قرار داده که این امر بسیار خطرناکه و دارای تبعات بسیار مخرب برای مردم جامعه است. شک نکنید زمانیکه گندش دراومد هیچگاه نمایندگان واضع این قانون جوابگوی مردم نخواهند بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
سر اصلی اژدهای فساد تو ثبته
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۰۷:۴۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کارکنان ادارات ثبت و اسناد املاک شهرستان ها بدون دریافت پول کاری برای مردم انجام نمیدهند حتی اینقدر جسارت دارند که شماره حساب میدهند ، کسی هم نیست رسیدگی کند ، از پله اداره ثبت و اسناد داره بالا می ری تبت میگیره
Iran (Islamic Republic of)
مارادو
۰۷:۳۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
یک هیئت حقیقت یاب بفرستید سازمان اسناد و املاک تا از وجود تخلف و رشوه خواری در این سازمان آگاه شوید .
آخرین اخبار