روند صعودی نرخ ولادت در یزد

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: مقایسه ولادت‌های دو سال اخیر نشان می‌دهد نرخ ولادت در پنج شهرستان استان یزد روند صعودی داشته است.

مهدیه سادات حسینی مطلق همزمان با روز ملی جمعیت با اشاره به ابلاغ قانونی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده از مهرماه ۱۴۰۰ گفت: چند ماه پس از تصویب و ابلاغ این قانون، وزارتخانه‌های مختلف پای کار آمدند و در سطح استان یزد هم اقدامات قابل توجهی انجام شد بگونه‌ای که در مدت دو سال اخیر شاهد کاهش روند نزولی فرزندآوری در استان یزد هستیم.

وی اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، تعداد موالید ۸۳۹ کمتر بود که در سال ۱۴۰۲، در استان یزد ۲۰۰ نوزاد تولد کمتر داشتم که نشان دهنده کاهش سیر نزولی فرزندآوری است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: خوشبختانه در سال ۱۴۰۲، شهرستان‌های ابرکوه، اردکان، اشکذر، بهاباد و مهریز روند صعودی جمعیت را نسبت به سال ۱۴۰۱ داشتند و امیدواریم همچنان این روند ادامه داشته باشد.
حسینی مطلق به اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در استان یزد اشاره کرد و گفت: به همه‌ی ثبت نام کنندگان طرح جوانی جمعیت در حوزه مسکن که حدود ۱۰ هزار خانواده را شامل می‌شدند، زمین رایگان تخصیص یافت و یزد اولین استان کشور است که توانست قانون را در این بخش به طور کامل اجرا کند.
وی افزود: از دیگر اقدامات استان، تسهیلات فرزندآوری است که با همکاری بانک ها، استان دوم کشور در اعطای این تسهیلات هستیم و در تلاشیم صف انتظار برای پرداخت این تسهیلات را کاهش دهیم.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: راه اندازی مهد کودک ویژه بانوان شاغل، بخشودگی مالیات برای خانواده‌های ۳ فرزند به بالا و اجرای طرح دورکاری برای مادران باردار شاغل از دیگر قوانینی است که پیگیر اجرای دقیق آن در دستگاه‌های اجرایی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار