رئیس‌ جمهور چین: رئیسی برای پیشبرد توسعه ایران نقش مهمی را ایفا نمود

رئیس جمهور چین در پیام تسلیت شهادت رئیس جمهور ایران، از نقش وی در تضمین امنیت و ثبات ایران و پیشبرد توسعه و رونق تهران تقدیر کرد.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در پیام تسلیت خود خطاب به محمد مخبر آورده است: از شنیدن خبر درگذشت جناب آقای سید ابراهیم رئیسی در سانحه سقوط بالگرد شوکه شدم. اینجانب به نمایندگی از دولت و ملت چین، ضمن تسلیت عمیق به جنابعالی، مراتب همدری خالصانه خود را به شما، خانواده آقای رئیسی و دولت و مردم ایران ابراز می‌نمایم.

در ادامه پیام تسلیت رئیس‌جمهوری چین آمده است: پس از انتصاب به عنوان رئیس جمهوری ایران، جناب آقای رئیسی برای تضمین امنیت و ثبات ایران و پیشبرد توسعه و رونق کشور نقش مهمی را ایفا نمود و همچنین به تلاش‌های مثبت جهت تحکیم و تقویت مشارکت راهبردی جامع چین و ایران پرداخت. درگذشت ایشان یک فقدان بزرگ برای مردم ایران است و مردم چین نیز یک دوست خوب را از دست دادند و من از این خبر بسیار غمگین شدم. دولت و مردم چین دوستی دیرینه چین و ایران را بسیار گرامی می‌دارند. باور دارم با تلاش مشترک فیمابین، مشارکت راهبردی جامع چین و ایران به طور مداوم تحکیم و توسعه پیدا می‌کند.

وانگ یی، وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین، درحالیکه به قزاقستان سفر کرده است، شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و همتای خود دکتر امیر حسین امیرعبداللهیان را به دولت و مردم ایران تسلیت گفت.

او تصریح کرد: طرف چینی در این زمینه ابراز تاسف عمیق می‌کند. ما صمیمانه همدردی خود را با خانواده ها، دولت و ملت ایران اعلام می‌کنیم. رئیسی و امیر عبداللهیان کمک‌های مهمی در توسعه روابط چین و ایران و همکاری‌های دوستانه در منطقه داشتند.  

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار