رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه مطرح کرد؛

شهیدان ما آرمانی مشترک دارند و آن عمل به فرمان خداست

حجت‌الاسلام خاموشی گفت: وجود شریف خدوم ریاست محترم جمهور، در سالیانی متمادی در عرصه‌های مختلف دغدغه آب و نان مردم و مسئولیت‌پذیری و دغدغه رضایت مردم و خدا و ولی فقیه را داشتند و در این مسیر شهید شدند که به مردم بگویند انقلاب، راه پُر فراز و نشیب را طی می‌کند و شما در آینده در این مسیر ادامه راه دهید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی در محفل قرآنی یادمان شهدای خدمت و اختتامیه نخستین دوره جشنواره تلاوت‌های تقلیدی،  ضمن عرض تسلیت شهادت رئیس جمهور محترم کشورمان، خادم الرضا (ع) و خادم الملة و آیت‌الله آل هاشم و آقای عبدالهیان و هیئت همراه ایشان گفت: شهیدان ما آرمانی مشترک دارند و آن عمل به فرمان خدا و رضایتمندی حق است.

 خداوند می‌فرمایند: «إِنَّ اللَّهَ اشتَرىٰ مِنَ المُؤمِنینَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ ۚ ...» خداوند متعال نفس‌ها و جان‌ها و مال‌های انسان‌ها را می‌گیرد. در جوار حق آنها زنده هستند. «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ و آنها را به عنوان مردگان حساب نکنید آنها زنده هستند و بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» زندگانی هستند که نزد خدا روزی می‌گیرند و شاد هستند به آنچه خداوند به آنها عنایت کرده است.

او اظهار کرد: اگر حبیب نجار از اقصی نقاط شهر آمد و از فرستادگان نبی خدا دفاع کرد و گفت: «وَمَالِیَ لَآ أَعۡبُدُ ٱلَّذِی فَطَرَنِی وَإِلَیۡهِ تُرۡجَعُونَ» چرا خدایی که ما را خلق کرده است را عبادت نکنیم و در مقابل مردمی که به فرستادگان گفتند ما به شما فال بد می‌زنیم در مقابل آنها ایستادگی کرد و شهید شد و در هنگامه شهادتش قرآن می‌فرماید، چنین گفت: «یا لَیْتَ قَومِی یَعلَمُونَ بِما غَفَرَ لی رَبِّی وَ جَعَلَنی مِن المُکرَمینَ» شهیدان ما مورد کرامت واقعند و در جنات برزخی هستند و انشاالله بدون درک صحرای محشر به جنة العقبی متصل می‌شوند و از دست با کفایت ائمه طاهرین، شهد پیروزی و گوارای وصال را می‌گیرند. 

حجت الاسلام خاموشی عنوان کرد: وجود شریف خدوم ریاست محترم جمهور در سالیانی متمادی در عرصه‌های مختلف خدمتگزار این مرز و و بوم و شهیدان و ملتزم به آرمان شهیدان و پیرو امام (ره) و ولی فقیه و مطیع ایشان بوده، در عرصه‌های مختلف چه زمانی که دادستان کرج بودند و هنگامی که در قوه قضائیه ایفای نقش کردند و زمانی که در بازرسی کل کشور بودند و هنگامی که با افتخار تولیت آستان امام رضا (ع) را پذیرفتند و چه هنگامی که به عنوان وظیفه و مسئولیت پذیری به جرگه مدیریت کلان اجرایی کشور وارد شدند، ایشان دغدغه آب و نان مردم و مسئولیت‌پذیری و دغدغه رضایت مردم و خدا و ولی فقیه را داشتند، شهید شدند در این مسیر که به مردم بگویند انقلاب، راه پُر فراز و نشیب را طی می‌کند و شما در آینده در این مسیر ادامه راه دهید.

حجت‌الاسلام خاموشی ادامه داد: ایشان در سازمان ملل ادعا کردند باید رئیس جمهور آمریکا محاکمه شود، چرا سردار عزیز ما را شهید کرد؟ آنجا بیانیه عزت ما را بیان کردند. در نظام اجرایی کشور در حوزه کارخانجات تعطیل و صنایع معطل، هر روز حرکت جدیدی آغاز می‌کردند در بازدیدی که از آذربایجان شرقی داشتند، مشاهده کردید که مردم چگونه تشکر می‌کردند. این کارنامه درخشان ایشان بود. شهید عبدالهیان را دیدید که چگونه برای غزه لحظه‌ای آرام و قرار نداشت در سراسر جهان سیر می‌کرد و در مقابله با دشمن صهیونیست چگونه صحبت می‌کرد، و شهید آل هاشم چگونه مردمداری می‌کرد و یاد داد چگونه رضایت مندی مردم را می‌توانیم کسب کنیم، شهید رحمتی زمانی که معاونت تولیت حضرت رضا (ع) را داشت کارنامه درخشانی داشت و در ماه‌های اخیر استانداری آذربایجان شرقی را پذیرفتند. این شهیدان همه کارنامه‌های درخشانی داشتند، انشاءالله آیندگان این پیام‌ها را دریافت کنند و مسئولیت پذیری مانند این شهیدان داشته باشند. 

او با اشاره به آیه ۱۳ سوره اسرا «وَکُلَّ إِنْسَانٍ أَلْزَمْنَاهُ طَائِرَهُ فِی عُنُقِهِ ۖ وَنُخْرِجُ لَهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ کِتَابًا یَلْقَاهُ مَنْشُورًا» افزود: شهیدان سرمستند از آنچه در درگاه الهی دریافت می‌کنند و آنجا می‌بینند چه رتبه‌ای دارند. بدانید که این جهان، مرز رسیدن به آن جهان است. آنها به زندگی جاودانی رسیدند، ما هم تمرین کنیم که انشاءالله برسیم. جلسه قرآنی امروز را تقدیم به شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهیدان غزه می‌کنیم. خداوند به همه آنها سعادت عقبی عنایت کند و به همه ما هم سعادت عنایت بفرماید.

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار