اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای اشتغال زنان در آذربایجان‌غربی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های اشتغال‌زایی بانوان سرپرست خانوار سطح استان از محل اعتبارات تبصره ۱۶ اختصاص یافته است.

نیر الهامی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای اشتغال زنان سرپرست خانوار در استان، گفت: بر اساس برآورد‌های مختلف حدود ۹۵ هزار و ۲۱۴ زن سرپرست خانوار در استان وجود دارد که ۱۰ درصد از جمعیت استان را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در استان یک خانه امن دولتی و یک خانه امن غیر دولتی و ۱۷ گروه همیار زنان وجود دارد، افزود: ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های اشتغال‌زایی بانوان سرپرست خانوار سطح استان از محل اعتبارات تبصره ۱۶ اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: با هدف حمایت از اشتغال‌زایی و توانمند‌سازی اقتصادی زنان سرپرست خانواده در ارومیه ۷۰ میلیارد ریال برای ایجاد و راه‌اندازی بازارچه کارآفرینی این قشر با پیشرفت ۷۵ درصد تخصیص یافته است.

الهامی گفت: تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد ریال برای اشتغال پایدار برای ۵۷ نفر از بانوان سرپرست خانواده در رشته قالیبافی از دیگر اقدامات انجام گرفته در حوزه توانمندسازی بانوان سرپرست خانواده استان است.

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین برگزاری بیش از ۳۰ نمایشگاه توانمندی‌های زنان استان به‌صورت شهرستانی، استانی، ملی با هدف حمایت از تولیدات بانوان سرپرست خانواده و کارآفرینان استان از دیگر اقدامات بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.