در جریان معاملات امروز ۱ خرداد؛

۲۰۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سرمایه خارج شد

کارشناس بازار سرمایه گفت: در کنار خروج نقدینگی حقیقی‌ها از بازار امروز ارزش معاملات بورس حدود ۲ هزار و ۴۱۷ میلیارد تومان ثبت شد.

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار امروز کار خود را با دامنه نوسان محدود به این شکل که دامنه معاملات سهام و حق‌ها مثبت و منفی ۲ درصد و صندوق‌های سهامی مثبت و منفی ۴ درصد کار خود را آغاز کرد بر این اساس شاخص کل بورس امروز با افزایش هزار و ۲۴۵ واحدی در سطح ۲ میلیون و ۱۱۳ هزار واحدی ایستاد و شاخص کل هم وزن هم با کاهش ۷۹۶ واحدی همراه شد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: در جریان معاملات امروز ۱ خرداد ۲۰۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد و باتوجه به محدودیت دامنه نوسان محدود، ارزش معاملات حدود ۲ هزار و ۴۱۷ میلیارد تومان ثبت شد و در مجموع ۵ میلیارد برگه سهم حجم معاملات امروز بود.

او در ادامه اظهار کرد: امروز ۴۴ درصد بازار در محدوده مثبت و ۵۶ درصد بازار در محدوده منفی به کار خود پایان دادند بیشترین میزان ورود نقدینگی حقیقی‌ها امروز به صندوق‌های با درآمد ثابت و بیشترین خروج نقدینگی هم از صنعت پتروشیمی بود. در نهایت محدودیت دامنه نوسان را برای یک الی دو روز برای کمک به تعادل بازار مناسب می‌دانم، اما این محدودیت نباید ادامه‌دار باشد.

خبرنگار: کیمیا قلی پور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار