بررسی مشکلات ۱۹ مددجو زندان شوشتر  با حضور رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان

در ادامه دیدارهای هفتگی رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با زندانیان، مشکلات قضایی ۱۹ مددجو زندان شوشتر بررسی و به درخواست آنان پاسخ داده شد. 

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: همزمان با این برنامه، خوشبختانه اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان، توانستند با تلاش و همت خود و در اقدامی جهادی ۴ نفر از مددجویان این زندان را بوسیله ارفاقات قانونی و جلب رضایت شکات آزاد کنند.

او ضمن تقدیر از فعالیت های اثرگذار شعبه شورای حل اختلاف زندان شوشتر در فراهم کردن آزادی بیش از ۱۷ نفر مددجو این زندان در ۲ ماهه نخست سال جاری خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های بسیار مهم و مؤثر دستگاه قضایی استان استفاده و بهره از ظرفیت بزرگان و سران عشایر در گسترش فرهنگ صلح و گذشت، حل و فصل پرونده های زندانیان و کاهش جمعیت آنان می باشد که این معاونت با تشکیل کارگروه مشترک با زندان و راه اندازی ۱۰ شعبه شورای حل اختلاف در زندان ها در مدت یک سال توانست ۵۰۰ نفر از زندانیان را آزاد و از ورود ۴۵۰ نفر به زندان جلوگیری کند.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در ادامه بیان داشت: با توجه به اهمیت کاهش جمعیت کیفری و در راستای اجرای برنامه های عملیاتی، معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان بصورت مستمر و با استفاده از تمامی ظرفیت ها هر هفته به بررسی و رفع مشکلات زندانیان، یکی از زندان های استان می پردازد و این دیدارها تاکنون آثار فراوانی در کاهش جمعیت و آزادی زندانیان داشته است.

وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ صلح ، سازش و آزادی زندانی‌های محکومین به قصاص در اولویت برنامه‌ها قرار دارد گفت: بررسی پروند‌ه‎ها به صورت چهره به چهره و فرد به فرد بر اساس شرایط اجتماعی و جسمانی مددجویان زندانی مورد توجه قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.