بارش‌ها در زنجان تداوم می‌یابد

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی مستقر در منطقه همچنان به فعالیت خود ادامه داده و بارش‌ها تداوم خواهد یافت.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان نواحی مختلف استان ابری است و برای حوالی ظهر امروز و به خصوص بعدازظهر رگبار باران و رعد و برق و بارش های بیشتری پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد،‌ اظهار داشت: بر همین اساس هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر شده است.

سلطانی یادآور شد: در این شرایط جوی آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست به همین سبب به هم استانی ها توصیه می شود از حضور در ارتفاعات به دلیل وقوع رعد و برق و از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه تا روزهای پایانی هفته بارش های پراکنده ای را در مناطق مختلف استان خواهیم داشت، افزود:‌ تا روز پنجشنبه تغییر محسوسی در دماها روی نخواهد داد و پایان هفته جاری و اوایل هفته آینده روند افزایشی دماها را شاهد خواهیم بود.

سلطانی گفت: طی شبانه روز گذشته شهر سجاس با دمای ۶ درجه سانتیگراد و شهر حلب با ۲۶ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان زنجان ثبت شدند.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نداشته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۱ و ۲۱ درجه، ابهر ۹ و ۲۳ درجه، خرمدره ۱۰ و ۲۳ درجه، آب‌بر ۱۴ و ۲۳ درجه، قیدار هفت و ۲۰ درجه، سلطانیه هفت و ۲۳ درجه و ماهنشان ۱۳ و ۲۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.