فرماندار مهاباد:

هزار و ۴۰۰ مورد تسهیلات روستایی به مهاباد اختصاص یافت

فرماندار ویژه مهاباد گفت: امسال هزار و ۴۰۰ مورد تسهیلات ساخت مسکن در سطح روستا‌های این شهرستان و شهر‌های گوگ‌تپه و خلیفان اختصاص یافت.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد گفت: تسهیلات اختصاص یافته به مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (۳۵۰ میلیون تومان) با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان احداث مسکن در روستاها، شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و همچنین مقاوم‌سازی مسکن روستایی اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه افراد فاقد مسکن در اولویت استفاده از تسهیلات ارزان قیمت روستایی هستند، اضافه کرد: شهروندان می‌توانند با استفاده از این تسهیلات دولتی برای ساخت منزل استفاده کنند.

فرماندار ویژه مهاباد همچنین از واگذاری ۷ هزار و ۱۷۹ قطعه زمین با موقعیت مناسب در روستا‌های حاشیه شهر خبرداد و گفت: در راستای کمک به صاحب خانه شدن مردم و همچنین بهبود وضعیت کرایه و اجاره نشینی برای همگی این واحد‌ها تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

عباسی بیان کرد: همچنین دریافت‌کنندگان این قطعات موظف هستند ظرف مدت ۶ ماه نسبت به اجرای عملیات ساخت‌و‌ساز و احداث مسکن اقدام کنند.

وی یادآور شد: در بخش شهری نیز هم اکنون در مراحل پایانی الحاق ۲۰۰ هکتار زمین به محدوده شهری هستیم که با واگذاری آن به متقاضیان مسکن ملی می‌توان شاهد جهش بزرگی در بخش رفع نیاز مسکن شهروندان باشیم.

مهاباد دارای ۲ بخش مرکزی و خلیفان با ۱۹۳ روستا و همچنین ۲ شهر خلیفان و گوگ تپه با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.