آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس احتمالاً به دوربین اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی مجهز می‌شوند

احتمال دارد برای اولین‌بار امسال هر دو مدل پرو آیفون ۱۶ از یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اولتراواید بهره ببرند.

طبق گزارشی جدید، به‌ نظر می‌رسد هر دو مدل پرو آیفون ۱۶ برای اولین‌بار از یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اولتراواید بهره خواهند برد. همچنین آیفون ۱۶ پرو مکس دارای سنسور دوربین اصلی بزرگ‌تری خواهد بود.

براساس پست یک منبع آگاه در ویبو، دوربین اصلی آیفون ۱۶ پرو مکس مبتنی بر سنسور ۴۸ مگاپیکسلی سفارشی پیشرفته سونی IMX۹۰۳ خواهد بود. در مقابل، آیفون ۱۶ پرو از همان سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی سفارشی سونی IMX۸۰۳ استفاده می‌کند که اکنون در مدل‌های پرو آیفون ۱۵ وجود دارد.

به ادعای این منبع آگاه، مدل‌های امسال آیفون ۱۶ پرو دارای یک دوربین اولتراواید ارتقایافته با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی هستند که به آن امکان می‌دهد نور بیشتری را جذب و عکس‌های بهتری را هنگام عکاسی در حالت ۰.۵x –به‌خصوص در شرایط کم‌نور– ثبت کند. لنز اولتراواید در مدل‌های فعلی آیفون ۱۵ پرو ۱۲ مگاپیکسلی است.

این دومین‌باری است که می‌شنویم آیفون ۱۶ پرو مکس دارای سنسور دوربین اصلی پیشرفته‌تری خواهد بود. این ادعا برای اولین‌بار در بهمن‌ماه توسط یک منبع چینی مطرح شد. آن منبع گفته بود که سنسور سونی IMX۹۰۳ سفارشی در آیفون ۱۶ پرو مکس دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند طراحی پشته‌ای برای عملکرد بهتر و مبدل ۱۴ بیتی آنالوگ به دیجیتال (ADC) برای تبدیل داده‌های تصویر است.

همچنین قبلاً شایعاتی مبنی بر عرضه یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اولتراواید برای هر دو مدل آیفون ۱۶ پرو منتشر شده بود. طبق این شایعه مدل‌های پرو آیفون ۱۶ دارای دو سنسور ۴۸ مگاپیکسلی هستند. اگر این شایعه صحت داشته باشد، این ارتقا بدین معناست که هر دو مدل آیفون ۱۶ پرو قادر به گرفتن عکس‌های ۴۸ مگاپیکسلی ProRAW در حالت اولتراواید خواهند بود.

«جف پو»، تحلیل‌گر شرکت Haitong نیز در سال ۲۰۲۳ گفته بود آیفون ۱۶ پرو یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اولتراواید خواهد داشت. اکنون گزارش جدید نیز به این شایعات قوت بیشتری می‌دهد.

منبع: دیجیاتو

برچسب ها: آیفون ، دوربین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار