احتمال بارش برف در مناطق سردسیر آذربایجان شرقی

مدیر گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با اشاره به تداوم بارش‌ها در استان گفت: در مناطق سردسیر استان بارش برف انتظار می‌رود.

امیدفر در تشریح آخرین وضعیت آب و هوای استان آ ذربایجان شرقی اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم بارش‌های رگباری در استان تا اوایل هفته آینده است.

وی افزود: با توجه به شرایط فصلی و محلی منطقه احتمال تشدید بارش‌ها به ویژه در نواحی کوهستانی نیمه شمالی و شرقی استان پیش بینی می‌شود.

امیدفر با اعلام اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ملکان با ۲۴ درجه بالای صفر گرمترین و هریس با ۶ درجه بالای صفر خنک‌ترین شهر استان بود خاطرنشان کرد: تا اوایل هفته آینده تغییرات دمایی قابل ملاحظه‌ای گزارش نشده است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشینه دمای شهر تبریز ۱۷ درجه بالای صفر و کمینه آن ۱۱ درجه بالای صفر بود. دمای فعلی این شهر نیز ۱۲ درجه گزارش شده که نسبت به مدت مشابه روز گذشته فرقی نکرده است.

امیدفر در خصوص میزان بارش‌ها در ۲۴ ساعت گذشته گفت: از بستان آباد با ۱۶ میلیمتر و هریس و چاراویماق با ۱۳ میلیمتر بیشترین میزان بارش گزارش شده است. در تبریز نیز ۳.۵ میلیمتر بارش ثبت شده است.

هواشناسی استان روز گذشته با انتشار اطلاعیه سطح هشدار زرد به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، بارش تگرگ، مه گرفتگی و در ارتفاعات و نواحی سردسیر احتمال بارش برف، صاعقه و لغزندگی جاده ای، رخداد تندباد‌های لحظه ای، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک و در برخی نواحی به خصوص نیمه جنوبی استان احتمال خیزش و یا نفوذ گرد و خاک هشدار داده است.

در این اطلاعیه به اجرای اقدامات لازم برای مهار آبگرفتگی و سیلاب‌های احتمالی، احتیاط در تردد‌های جاده ای، لغو سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، محکم کردن سازه‌های سبک، تابلو‌های تبلیغاتی، سقف گلخانه ها، عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی استان توصیه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.