تهیه طرح گردشگری میانکاله متناسب با زیست بوم

طرح ویژه طبیعت گردی و گردشگری در شبه جزیره میانکاله متناسب با زیست بوم منحصر به‌فرد این تالاب باید باشد.

یوسف نوری استاندار مازندران در بازدید از تالاب میانکاله گفت: برای تهیه و اجرای طرح طبیعت گردی و گردشگری در شبه جزیره میانکاله جذب سرمایه‌گذار ملی و مقید به مسائل محیط زیست باید در اولویت باشد.

او با بیان اینکه این طرح باید براساس ضوابط محیط زیستی، گردشگری و میراث فرهنگی تهیه شود، افزود: طرح ویژه طبیعت گردی و گردشگری در شبه جزیره میانکاله باید با تکیه بر حضور محیط بانان در منطقه باشد.

استاندار مازندران به جنبه جهانی شبه جزیره میانکاله نیز اشاره کرد و گفت: این زیست بوم در جهان منحصر بفرد است و به همین دلیل باید از تمام توان و ظرفیت برای تهیه و اجرای طرح گردشگری در این منطقه بهره برد.

شبه جزیره میانکاله با ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتار مساحت در شرق مازندران قرار دارد و زیستگاه بیش از ۳۲۰ گونه پرنده مهاجر و بومی و ۱۸۰ گونه گیاه است.

آیت الله رئیسی ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۰ در نخستین سفر استانی به از تلاب میانکاله بازدید و دستوراتی برای احیای دوباره این زیستگاه صادر کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از این شبه جزیره بر لزوم توجه جدی به حفظ حیات وحش و زیستگاه پرندگان در این منطقه تاکید کرد و گفت: هر اقدامی که برای احیاء و نگهداری منطقه میانکاله لازم است باید انجام شود و لازم است زمینه‌های طبیعت‌گردی در این منطقه فراهم شود تا مردم هم بتوانند در چارچوب مقررات زیست محیطی از این طبیعت استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار