تداوم بارش‌ها در آذربایجان غربی/اشنویه پربارش‌ترین شهر آذربایجان غربی

کارشناس هواشناسی آذربایجان غربی ضمن اعلام هشدار نارنجی اظهار کرد: بارش ها تا روز شنبه در استان ادامه دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه طبق پیش بینی‌ها بارندگی تا روز شنبه پنجم خرداد در سراسر استان  ادامه خواهد داشت اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته شهرستان اشنویه در جنوب استان با بیش از ۴۶ میلی‌متر بارندگی، پربارش‌ترین شهر استان آذربایجان غربی  بود.

مهدی کریمی ادامه داد: با تداوم فعالیت امواج ناپایدار جوی در برخی مناطق استان بارش  پراکنده باران ثبت شده است که بیشترین مقدار آن بعد از اشنویه در پیرانشهر حدود ۳۵ میلی‌متر ثبت شده است.

به گفته این کارشناس میزان بارندگی در ارومیه نیز حدود ۱۵ میلی متر گزارش شده است.

وی اضافه کرد: فعالیت این امواج ناپایدار طی چند روز آینده به صورت افزایش ابر، رگبار باران و رعد و برق تداوم دارد و در برخی مناطق احتمال بارش تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه در چند روز گذشته دمای هوا بر اثر تداوم بارش‌ها بین چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرده بود افزود: در روز‌های آینده دمای هوا در مناطق مختلف استان افزایش خواهد یافت و گرم خواهد شد.

کریم افزود: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران با حداقل دمای ۶ درجه سانتی گراد خنک‌ترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در ارومیه بین ۱۰ و ۱۹ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.