هاشمی: واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی دغدغه رئیس جمهور بود

وزیر ورزش و جوانان در خصوص دغدغه های رئیس جمهور گفت: یکی از بزرگترین یادگاری‌های ایشان در بحث ورزش واگذاری ۲ باشگاه مردمی استقلال و پرسپولیس بود.

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان گفت: از کلیه مردم که در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور و همراهان ایشان شرکت کردند، تشکر می‌کنم، همچنین از کلیه روسای فدراسیون‌های جهانی که پیام‌های تسلیت فرستادند نیز تشکر می‌کنم. من از سال ۱۳۹۶ که آیت الله رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده بودند در خدمت ایشان بودم و کمتر از ۱۰ ماه در کابینه نیز در خدمت ایشان بودم.

او ادامه داد: خستگی ناپذیری، اخلاص، ولایت پذیری، اخلاق، مردم داری و پرکاری از خصایص ایشان بود. آیت الله رئیسی عامل وحدت در کشور بودند  و واقعا حرف و عمل ایشان یکی بود و به خاطر همین است که مخالفان ایشان به شکل‌های مختلف به این بزرگمرد ابراز لطف می کنند. در ۸ ماه گذشته ایشان ۲ دیدار با جامعه ورزش داشتند و همواره به بنده تاکید داشتند که با پیشکسوتان، نخبگان و قهرمانان جامعه ورزش ارتباط ویژه‌ای داشته باشید چرا که آن‌ها با قهرمانی‌ها و مدال آوری هایشان دل مردم را شاد می‌کنند. آخرین دیدار نیز ۱۴ روز پیش بود که ایشان در جامعه ورزش حضور پیدا کردند و آن‌ها خوشحال و راضی از اجرای تعهدات دولت بودند.

هاشمی بیان کرد: ما از ۸ سال دفاع مقدس یاد گرفتیم که هر بار که سربازی شهید می‌شد اسلحه به زمین افتاده  او را کسی دیگر برمی داشت و الان علمدار ما دیگر در میان ما نیست و به جامعه ورزش قول می‌دهیم که به تعهدات خودمان به جامعه ورزش عمل کنیم. ایشان جلسه شورای عالی جوانان را برگزار کردند و دغدغه اشتغال، مسکن جوانان را داشتند و وظیفه ما پیگیری تسهیلات ازدواج بود که در سال گذشته ۱۵۷ هزار میلیارد تومان برای ازدواج جوانان تسهیلات داده شده بود و ایشان هر ماه این موضوع را پیگیری می‌کردند و می‌گفتند که ما باید شرایط ازدواج جوانان را فراهم کنیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: برای اولین بار در تاریخ یک رئیس جمهور در وزارت ورزش و جوانان جلسه شورای ورزش را برگزار کردند و تاکیدات زیادی روی اتمام پروژه‌های قدیمی داشتند و ما در سال گذشته ۹۲۰ پروژه را با حمایت ایشان به اتمام رساندیم و قول دادیم که در پایان دولت تمام پروژه‌های نیمه تمام را تمام کنیم. اجرای طرح آمایش سرزمین یکی از دغدغه‌های ایشان بود تا نقاط محروم از طریق این طرح به حق خود برسند و من در زمان ۴ ماه این طرح را به اتمام خواهم رساند.

هاشمی اظهار کرد: یکی از بزرگترین یادگاری‌های این بزرگمرد در بحث ورزش واگذاری ۲ باشگاه مردمی استقلال و پرسپولیس بود که ۳۰ سال این طرح روی زمین مانده بود و ساده‌ترین کار این بود که مالکیت یکی از این باشگاه‌ها را از وزارت ورزش و جوانان به یک دستگاه یاد دیگر می‌دادیم، اما خدا می‌داند ایشان می‌گفتند این شکل واگذاری درست نیست و این ۲ باشگاه را به بخش خصوصی واگذار کنید. پیگیری‌های ایشان باعث شد مشکل این ۲ باشگاه برای همیشه حل شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ایشان تاکید می کردند که کار دولت را به فردا موکول نکنید و افتخار دارم که در جلسه وزرای خارجه و ورزش پیمان شانگهای که دیروز باید دکتر امیرعبداللهیان در آن شرکت می کردند من فردا شرکت خواهم کرد و نقطه نظرات خودم را در این جلسه بیان خواهم کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار