توقف ارائه خدمات درمانی در ۲ منطقه غزه

توقف ارائه خدمات درمانی در شمال غزه جان ۷۰۰ هزار غیرنظامی را به خطر انداخته است.

رژیم صهیونیستی طی توحش خود علیه فلسطینیان و نسل کشی در غزه تمامی زیرساخت‌های این باریکه را هدف قرار داده است. مراکز درمانی، زیرساخت‌های آموزشی و حتی پل‌ها و جاده‌های مواصلاتی از گزینه‌های مشروع برای ارتش رژیم صهیونیستی در این جنگ به حساب می‌آیند. 

به گزارش الجزیره، مقامات غزه امروز (چهارشنبه) اعلام کردند ارائه خدمات درمانی در ۲ منطقه این باریکه به دلیل شدت جنایات صهیونیست‌ها متوقف شده است. 

در بیانیه منتشر شده در این باره آمده است: توقف ارائه خدمات درمانی در شمال غزه و شهر غزه می‌تواند به فاجعه‌ای انسانی منجر شود که جان ۷۰۰ هزار غیرنظامی را تهدید می‌کند. برای جلوگیری از این فاجعه، ما خواستار ایجاد بیمارستان صحرایی و ورود فوری تیم‌های پزشکی و تجهیزات درمانی به این مناطق هستیم. 

این بیانیه می‌افزاید: مناطق ذکر شده دیگر توانایی ارائه خدمات درمانی و امدادی به مردم را ندارند به ویژه آنکه بیمارستان کمال عدوان اکنون به دلیل ادامه جنایات صهیونیست‌ها از ارائه خدمات ناتوان بوده و بیمارستان العدوان برای چهارمین روز متوالی تحت محاصره نظامی ارتش اسراییل قرار دارد. 

این بیانیه در پایان با انتقاد شدید از رژیم اشغالگر قدس در ایجاد اختلال گسترده در روند ارائه خدمات درمانی به غیرنظامیان فلسطینی، خاطر نشان می‌کند: اقدامات صهیونیست‌ها اکنون باعث توقف ارائه تمامی خدمات از جمله ارائه خدمات ابتدایی بهداشتی و درمانی شامل سلامت زایمان و واکسیناسیون کودکان شده است. 

مقامات غربی تاکنون هیچ واکنشی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در جلوگیری از ارائه خدمات درمانی به غیرنظامیان نشان نداده اند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تنها به این جمله بسنده کرده است که آنچه در غزه رخ می‌دهد از دید ما نسل کشی به شمار نمی‌رود. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار