اشنویه با ۴۷ میلی‌متر بارندگی پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی شد

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به تقویت سامانه بارشی در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: این امر موجب بارندگی گسترده در شهر‌های جنوب‌غربی استان شد و شاهد بارندگی ۴۷ میلی‌متری در اشنویه و ۳۵ میلی‌متری در پیرانشهر بودیم.

مهدی کریمی کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در شهر‌های دیگر استان از جمله نقاط مختلف شهرستان ارومیه نیز بین ۱۰ تا ۱۷ میلی‌متر بارش ثبت شده است.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما در آذربایجان‌غربی را شاهد بودیم که در روز‌های آینده شاهد روند افزایشی دما خواهیم بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته شهرستان سردشت با دمای مثبت ۲۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و چالدران با مثبت ۶ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر استان ثبت شد.

کریمی با بیان اینکه هواشناسی استان در راستای مدیریت بارش‌ها هشدار نارنجی صادر کرده، اضافه کرد: طبق نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی تا اوایل هفته آینده سامانه بارشی در استان فعال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه روز چهارشنبه این سامانه فعال‌تر می‌شود، گفت: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها در روز‌های فعالیت سامانه وجود دارد و مسئولان شهری باید تدابیر لازم را در این زمینه به کار گیرند و شهروندان نیز به توصیه‌های ذکر شده توجه کرده و از تردد در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

وی از شهروندان خواست تا از تردد در اطراف سازه‌های ساختمانی و ارتفاعات به دلیل وزش باد و همچنین احتمال بروز صاعقه خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.