حدائق:

ترک منیّت برجسته‌ترین ویژگی شخصیت شهید آیت‌الله رئیسی بود

عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: شهید آیت‌الله رئیسی ویژگی‌های برجسته بسیاری داشت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ترک منیّت بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ علیرضا حدائق در مراسم سوگواری شهدای خدمت در شیراز با بیان اینکه در سیره معصومین (ع) آنچه که به‌عنوان راه نجات و آنچه باعث پرواز یک بنده به سوی رسیدن به کمال می‌شود، ترک منیت و نگاه به رضای الهی است، گفت: امام حسین (ع) در صحرای کربلا و در آخرین نفس‌ها و لحظاتی که از زندگی‌شان باقی مانده بود، جملاتی با لبان خشکیده و تشنه‌شان بیان می‌کردند که خلاصه آن این بود: «خدایا راضی هستم به رضای تو» و این مهمترین شاخصه بندگان خوب خداست.

او تصریح کرد: این ترک منیت و داشتن اخلاص، یکی از ویژگی‌های بارز آیت‌الله رئیسی بود که جامعه نیز به همین دلیل متاثر است و از فراغ ایشان می‌سوزد.

 مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی با بسیاری از سیاسیون تفاوت جدی داشت، افزود: او فقط برای مردم کار می‌کرد، نه برای خودش. رضای خدا را در نظر می‌گرفت، نه رضای خودش. ما برای آینده هم به رییس جمهوری نیاز داریم که مثل شهید رئیسی پای کار مسائل کشور باشد. کار رئیس جمهور جدید بسیار دشوار است. قبل از او کسی روی این صندلی نشسته بود که ذره‌ای به آن دل نبسته بود و همه وجودش را فدای خدمت به مردم کرده بود. مردم‌دار بود. مردم بخاطر مردم‌داری دور پیامبر جمع شدند و شهید رئیسی هم اینگونه رفتار می‌کرد. نگاه به خدمت به مردم داشت و برای همین عشق و ارادت وافری نسبت به ایشان به وجود آمد.

این کارشناس مذهبی که با شبکه تلویزیونی استان فارس گفتگو می‌کرد، به بیان ویژگی‌های بارز رئیس جمهور شهید ایران پرداخت و گفت: ایشان در کارهایش فقط خدا را در نظر می‌گرفت، مجاهد و پرتلاش بود، مردمی بود، صادق و اخلاق مدار بود، ولایتمدار، حامی مظلومان و متواضع بود.

او در پایان گفت: آیت‌الله رئیسی با وجود اینکه رئیس جمهور کشور بزرگ ایران بود، ذره‌ای غرور در رفتارش دیده نمی‌شد.

او تواضع را الگوی خود قرار داده بود و نسبت به همگان، حتی نسبت به پایین‌ترین اقشار جامعه با فروتنی رفتار می‌کرد. امیدواریم خداوند بزرگ به همه ما توفیق درک فضائل معصومین را عطا کند و بتوانیم این فضائل را عملیاتی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار