ابتکار عمل ۱۶ کشور سازمان ملل در حمایت از آنروا

۱۶ کشور سازمان ملل با صدور بیانیه تعهدات مشترک به دنبال حمایت دوباره از سازمان آنروا هستند.

رژیم صهیونیستی برای تشدید فشار‌ها بر فلسطینیان به منظور پاکسازی قومی نوار غزه اقدام به انتشار گزارش دروغین و وارد کردن اتهامات علیه آژانس امدادرسانی و کاریابی فلسطینیان سازمان ملل موسوم به آنروا کرد. همین اقدام کافی بود تا کشور‌های غربی حامی تل آویو همانند آمریکا کمک‌های خود به بزرگترین نهاد امدادرسان به فلسطینیان را قطع کنند. با گذشت زمان و عدم ارائه مدارک از سوی رژیم صهیونیستی پیرامون ادعا‌های مطرح شده، برخی کشور‌ها بار دیگر خواستار تامین مالی آنروا هستند. 

به گزارش الجزیره، دستکم ۱۶ کشور عضو سازمان ملل متحد امروز (چهارشنبه) اقدام به ارائه بیانیه تعهدات مشترک در حمایت از سازمان آنروا کردند. این بیانیه قرار است امروز در میان اعضای سازمان ملل توزیع شود. 

هدف از این اقدام افزایش حمایت‌ها از سازمان آنروا ذکر شده است؛ نهادی که نقشی کلیدی در حمایت از مردم فلسطین در حوزه بشردوستانه دارد، اما طی ماه‌های اخیر درگیر اتهامات بی اساس رژیم صهیونیستی مبنی بر دخالت ۱۴ تن از اعضای آن در حمله هفتم اکتبر شده است. 

یک تحقیقات مستقل بین المللی که ماه گذشته میلادی انجام شد اعلام کرد اسراییل تاکنون هیچ شواهدی مبنی بر اثبات ادعا‌های خود درباره شرکت اعضای سازمان آنروا در حمله هفتم اکتبر ارائه نکرده است. 

ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل درباره ابتکار عمل ۱۶ کشور در ارائه بیانیه تعهدات مشترک گفت: این بیانیه گامی مهم در بازسازی سیاسی حمایت از سازمان آنروا به حساب می‌آید. 

آمریکا به عنوان بزرگترین حامی مالی آنروا از قطع دائمی حمایت از این نهاد سازمان ملل خبر داده است. با این حال، برخی دیگر از تامین کنندگان مالی آنروا همچون آلمان به عنوان دومین تامین کننده مالی این نهاد در این موضوع تجدید نظر کرده و بار دیگر در حال حمایت از این نهاد سازمان ملل هستند. 
مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار