روزنامه الدستور اردن در مقاله اي آورد كه اطلاعات نشان میدهد جند الشيطان از حمایت گسترده و ویژه ای از سوی دشمنان ایران بویژه آمریکا و اسرائيل و همچنین کمکهایی از برخی دولتهای عضو اتحادیه اروپا بویژه سوئد و انگلیس دریافت می کند تا با كمك آن بتوانند به اهداف ضد ايراني خود دست يابند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به  نقل از روزنامه الدستور اردن؛  در مقاله ای به قلم محمد احمد الر وسان نوشت ، گزارشهای امنیتی ویژه نشان میدهد دولت اوباما که براساس راهبرد تضعیف ثبات و امنیت داخلی ایران فعالیت می کند ، این امر را از طریق طرحهایی انجام میدهد که بر اساس اقداماتی میدانی جدید انجام می شود .امریکا و اسرئیل گروه جند الله ایران را به عنوان ابزار مهم پیشرفته و اهرم فشار موثر برای اجرای راهبرد محوری واشنگتن - تل اویو می دانند.

در این زمینه سازمانهای اطلاعاتی انگلیس و برخی کشورهای اتحادیه اروپا با دیدگاه دولت اوباما همراه هستند و برای ایجاد تغییر مطلوب بیشتر بر طبقه متوسط جامعه ایران تکیه می کنند.

در ادامه این مقاله آمده است اطلاعات منابع اطلاعاتی خاص نشان می دهد "مایکل لیدن" متخصص امور ایران در دولت اوباما و دقیقا در شورای امنیت ملی ، کارشناساس چگونگی تحریک فتنه و نزاعهای نژادی و مذهبی در جامعه ایران است .وی مهندس و طراح عملیات تروریستی است که یک سال و نیم قبل در مسجدی در استان زاهدان ایران اتفاق افتاد و این امر از طریق افراد خانواده عبدالمالک ریگی رهبر سازمان جندالله انجام شد .


از سوی دیگر شبکه های اطلاعاتی اسرائیلی مثل موساد ، آمان ، شاباک ، اطلاعات وزارت امور خارجه و دیگر واحدهای فرعی از گروه جندالله حمایت می کنند که این کمک ابتدا با پوشش اطلاعات امریکا بوده است .اسرائیل مدتی بعد سعی کرد بطور مستقل روابط بیشتری با این گروه برقرار کند .


هدف این است که این سازمان تروریستی یک پایگاه نظامی اطلاعاتی پیشرفته برای نیروهای نظامی خارجی باشد و در صورت لزوم بر ضد ملت و دولت ایران و در جهت تامین منافع آمریکا و اسرائیل از آن استفاده شود .

در ادامه این مقاله آمده است گروه جند الشيطان ایران که به دست عبدالمالک ریگی رهبر آن تاسیس شد و مقامات ایرانی وی را اعدام کردند، تحرکاتی در خارج از مرزهای ایران در منطقه بلوچستان پاکستان و مرزهای افغانستان و پاکستان دارد. این تشکیلات سلفی سنی تندرو حمایت مادی گسترده ای از برخی جمعیتها و سازمانهای داوطلبانه دینی سلفی بویژه از سازمانهای خلیجی مختلف و سازمانهای پاکستانی دریافت می کند.


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار