نایب رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجیبا بیان اینکه توقع ما از آژانس اين است كه جلوي اقدامات تروريستي آمريكا را در ایران بگيرد، گفت: آژآنس باید ایران را در رسیدن به فناوری های هسته یاری کند و از رفتارها و گزارش های مقرضانه در جهت تامین منافع نظام استکباری پرهیز کند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، حسين ابراهيمي، با اشاره اعلام آمادگی گروه 5+1 برای مذاکره با ایران، اظهار داشت: ما خواهان همکاری آژانس با ایران هستیم و اگر آژانس یک طرفه و در راستای خواست سیاست های کشورهای غربی حرکت کند این همکاری ها ادامه نخواهد داشت.

نايب رئيس اول كميسيون امنيت ملي، با بیان اینکه آژانس باید با کشور های عضو همکاری داشته باشد، تأكيد كرد: متاسفانه تاكنون نه تنها آژانس با ایران همكاري نداشته است، بلكه همواره گزارش های آن مقرضانه و در جهت تامین منافع نظام استکباری بوده است.

وي، افزود: طبعا يكي از مسايل ما اين است كه آژانس علاوه بر جلوگيري از حركات مقرضانه آمريكا و رژيم صهيونيستي، كمك كنند تا از اين موهبت الهي و نعمتي كه خداوند به وسيله دانش و فناوري در اختيار بشر گذاشته، همانند ساير كشورها به عنوان يك انرژي سالم بتوانيم از آن بهره‌برداري كنيم.

ابراهيمي، با اشاره به پیش شرط ایران برای مذاکره با آژانس انرژی هسته ای، اذعان داشت: آژانس از طرف ديگر بايد پاسخگوی ترور دانشمندان هسته اي ما باشد که توسط رژیم صهیونیستی و با حمایت شیطان بزرگ، آمریکا صورت گرفته است.

نايب رئيس اول كميسيون امنيت ملي، خاطر نشان كرد: آژانس علاوه بركمك بايد جلوي آمريكايي ها و صهيونيست ها را بگيرد كه دانشمندان ما را ترور نكنند. وقتي خودشان اعلام مي كنند كه براي خراب‌كاري در ايران بودجه در نظر گرفته اند و وقتي عبدالمالك ريگي كه از عوامل خودشان بود، از حمايت آمريكا در اقدامات تروريستي پرده برداشته است، همه و همه بيانگر اين است كه ترورها چه مستقيم چه غيرمستقيم توسط آمريكا انجام مي گيرد.

ابراهيمي، با تأكيد بر اينكه آمريكا بايد توسط آژانس محكوم شود، افزود: توقع ما از آژانس اين است كه جلوي اقدامات تروريستي آمريكا را بگيرد.

نايب رئيس اول كميسيون امنيت ملي، خاطر نشان كرد: ما انتظار داريم آژانس رفتارهای گزينشي و چندگانه در رابطه با موضوع انرژی هسته ای ایران نداشته باشد. /ن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار