اصفهان/

حذف فرهنگ عاشورا از حربه‌های جنگ نرم است

رئیس اداره بقاع متبرکه استان اصفهان گفت: این استان با توانمندی و استعدادی که در اختیار دارد می تواند بقاع متبرکه آن تبدیل به قطب فرهنگی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کاشان؛ حجت‌الاسلام محمد قدوسی دیشب در همایش خدام فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی در تالار فرهنگ کاشان گفت: حضور زائران و استفاده آنان از فضای معنوی بقاع متبرکه موجب رشد و ارتقای سطح فرهنگ جامعه به ویژه نسل جوان می شود. 

به گفته وی در صورت همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان اصفهان، می‌توان این استان را در کنار استان‌های خراسان رضوی و قم تبدیل به قطب گردشگری مذهبی کشور کرد و از حضور میلیونی زائران در تمام طول سال بهره‌مند شد.

 وی با اشاره به وجود 700 بقعه در استان اصفهان افزود: از این تعداد 500 بقعه آماده حضور و پذیرش زائر از داخل و حتی خارج از کشور است .

 به گفته وی، برخی از بقاع ملی و فراملی ما زائرانی از کشورهای عربستان، حوزه خلیج فارس و آسیای میانه دارد.

 قدوسی در ادامه خادمان بقاع متبرکه را به عنوان مبلغان دینی و آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست و گفت: این خادمان برای غنا بخشیدن به فعالیت‌های خود، باید آگاهی‌بخشی به زائران را در اولویت کار خود قرار دهند.

 وی ارتباط و برخورد مطلوب خادمان با زائران و میهمانان بقاع متبرکه را تاکید کرد و گفت: این خادمان به عنوان خادمان میهمانداران اهل بیت‌(ع) هستند که رفتار آنها نباید طوری باشد که زوار را از اصل زیارت منصرف کند. 

رئیس اداره بقاع متبرکه استان اصفهان  در ادامه افزود:بقاع متبرکه می‌تواند به عنوان امن‌ترین پناهگاه و پایگاه فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم دشمن باشد.  

 به گفته وی، برگزاری برنامه عزاداری شیرخوارگان حسینی در جمعه اول محرم درسطح کشور و بیش از 150 نقطه در پنج قاره جهان، موجب شد دشمن در رادیوهای بیگانه اعتراف کند که به دنبال حذف فرهنگ عاشورا بوده است، اما اینها فرهنگ عاشورا را از بچه‌های شیرخواره آغاز کردند. 

رئیس اداره بقاع متبرکه استان اصفهان تصریح کرد:گرچه حذف فرهنگ عاشورا و دور کردن نسل جوان از مراسم‌ مذهبی یکی از ترفندهای دشمن در جنگ نرم است، اما دشمن در این ترفند خود نیز شکست خورد. قدوسی الگوگیری از اسوه‌های دینی را از اهداف این اداره در بقاع متبرکه دانست و تصریح کرد: استمرار، توسل و توجه به اهل بیت‌(ع) یکی از اهداف زیارت است که منجر به ارتقای سطح معرفت و معنوی افراد می‌شود. 

اولین همایش خدام فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی توسط امور فرهنگی آستان مقدس حرم سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان در آستانه هفته وقف با حضور مسئولان کاشان در تالار فرهنگ این شهرستان برگزار شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.